Smaksatt vispgrädde

Jag som så mång andra blev utsedd att testa arlas nya smaksatta grädde.
Finns i smakerna choklad och jordgubb.

Chokladgrädden vispade jag hårt och hade i en skvätt Baileys
och sen in i kylen några timmar, busenkelt alltså.
Stoppade i en hemmagjord "chokladklutt" i glasen före servering.
En förpackning var lagom till 4 portioner.
En sån här dessert kan ju varieras i det oändliga om man vill.
Kanske bär varvat med kaksmulor/grädde i ett glas.



Att göra något av jordgubbsgrädden var värre, dåligt med idéer.
Till slut blev det
dinkelpannkakor med vispad jordgubbsgrädde.
Oj så gott det var, perfekt om man som vi äter gi då ingen sylt
eller socker behövs, räcker bra med grädden.
Färska bär hade jag kunnat tänka mig passar bra om man
vill ha något mer att servera till de goda pannkakorna.
(jag tog 3 dl fullkornsdinkel och hoppade över vetemjölet helt och hållet)



Mitt betyg då?
Gott, båda var goda och nog kommer jag köpa
dem fler ggr och testa nya sätt att använda dem på.
Jodå Stefan gillade dem också, överförtjust till och med :)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det låter spännande och praktiskt. :)

Postat av: Linda

Smaksatt grädde.. ja varför inte... smidigt till tårtor kan jag tänka mig.

2010-12-12 @ 17:22:48
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Michan

Vad avis jag blir, jag hade också velat bli utsedd till att prova.

2010-12-14 @ 19:18:26
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback