Busenkel glassdessert

Syrran var bortbjuden igår och blev bjuden på hemmagjord glass
som vi testat här hemma eftersom den var så enkel att göra!

En helt vanlig sockerkaksform, vaniljvisp + valfri fyllning är vad som behövs!
Jag gjorde med bär i men smulade kakor, dajmkulor fungerar säkert också bra!



Vispa hårt och varva sen med den smaksättare du vill,
jag hade 2 förpackningar vaniljvisp men det hade
kanske räckt med 1.....överfull form som ni ser!



Sen VIPS in i frysen en stund sen färdig för servering,
perfekt med desserter man kan göra färdiga långt innan bjudning!
Mums vad gott och enkelt!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Mmm, det lät verkligen busenkelt. :)

Måste testas.

Och tack för info om Orust-efterrätten. Ha ha.. ja, jag tyckte att det lät lite konstigt.

Mackorna vid Trollhättan missade vi, men jag tror att de hade stängt då. Vi var där vid 19-tiden på kvällen.

Vi bodde på ett lite tråkigt ställe som hette Vargön utanför Trollhättan. Inget place jag känner att jag vill tillbaka till. Västkusten var ju superfint däremot. En vecka (eller två) i en sjöbod med båt i Fjällbacka vore en dröm någon sommar.

KRAM!

Postat av: Margaretha

Detta är desserernas drottning.... smaskig och ganska smal...

Jag har gjort den med hackad Dajm i....mjauig kan jag lova....

Kram på dig lilla gottegris

Margaretha

2009-07-26 @ 21:38:20
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hemma hos oss är det en beprövad efterrätt. Men vi kör med krossad Dajm. Men visst är det smaskens.

2009-07-26 @ 21:38:31
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Cia

Låter galet gott. Hoppas jag kan kommentera nu... För till dina tidigare inölägg har mina kommentarer inte gått igenom. blogg.se suger!

2009-07-26 @ 23:08:01
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: ejmis

Perfekt dessert! Jag brukar göra den med Dajm-kulor.

2009-07-28 @ 04:03:42

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback