Anzac Cookies

Har hittat en blogg som ger mig massor med inspiration både vad
det gäller bakning och heminredning,
Sand mellan tårna, ta en titt vettja!

Testade ett recept på småkakor (även om mina blev som tefat)
som är supergoda och enkla att baka.
Nu hade jag fiberhavre istället för vanliga havregryn
eftersom jag bara hade en sort här hemma.

2,5 dl vetemjöl
2,5 dl havregryn
2 dl socker
2 dl kokos
125 g margarin
2 msk ljus sirap
0,5 tsk bikarbonat
1 msk kokande vatten

Blanda mjöl, havregryn, socker och kokos i en skål.
Smält fett och sirap.
Lös upp bikarbonaten i det heta vattnet och häll ner fettet.
Rör ner i de torra ingredienserna
Rulla kulor stora som valnötter och lägg dem glest på en plåt med smörpapper.
Platta till dem lite med handen.
Grädda mitt i ugnen, 200 grader i ca 12-15 minuter
eller tills de fått en fin brun färg.

Jag gräddade mina ca 12 minuter med varmluften på också
fick jag ha i lite flytade margarin för att få "ihop" till något
som liknade klumpar att lägga på plåten.





Nu ska jag strax börja med middagen, hemma och vilar upp
Stefan ikväll också, tar det väldigt lugnt vilket känns skönt.
Lax i saffranssås med en ljum rotsaks sallad,
återkommer med receptet om det blir gott.

Kommentarer
Postat av: Mia

Himmel, vad du är duktig! Här blir det inte många knop när jag är hemma...

Har du hittat några spännande affärer på stan??

Postat av: Maria

Mmm, de ser goda ut! Får jag ett smakprov i nästa vecka tro...=)//Kram Maria

2009-02-20 @ 20:03:55
URL: http://mariavestman.blogg.se/
Postat av: Pia

Du kommer att bli tjock om du inte får arbete snart ;) ;) Ser gott ut jag Måste naturligtvis testa

2009-02-20 @ 20:39:04
URL: http://www.dalmatinerna.se
Postat av: syrran

Mm dom va jättegoda...

2009-02-20 @ 22:26:34
Postat av: Mia

Jag ska hålla ögonen öppna, vill ju gärna se hur du får det....himmel vad jag är nyfiken du! :-))

2009-02-21 @ 08:46:24
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: joacim

(Man fattar ju stressen hos Stefan att behöva gå in i fiendens heliga halstablettsarena, kan behöva vila länge och matas med havrekakor fniss)

Tack för titten Stefan... Att det e många BIFFARE i templet i Götet beror väl på alla som blir påkörda av spårvagnar varje år... De Göteborgarna blir aldrig hundra igen = hamnar i BIF-klacken.



Fast visst gillar jag "borta"-supportrar... Och det finns ju riktigt vettiga BIFFARE... Jag känner en iaf = bloggägaren...



Kakorna såg smarriga ut, men kokos går bort pga av allergi, kan man reparera receptet ändå? Få till någon lösning?

2009-02-21 @ 09:30:46
URL: http://www.wehoo.se
Postat av: Cia

Ohhh vilka härliga matbilder du tar!

2009-02-21 @ 14:29:05
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: C a m i l l a

Mmm, vad gott! Ska kika in på den bloggen jag också.

Tänk att Brynäs vann i dag igen!!! Lycka! :) Nu är slutspelet nära, kanske redan klart?

Kram och ha en go hemmakväll framför melodifestivalen.

Kram!

2009-02-21 @ 19:21:06
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback