Weekend i Östhammar

Vi hamnade i Östhammar i fredags!
En helg som i stort sätt gått ut på att äta, sova och må bra!
Tog oss en promenad utmed havet och i mysiga små gränder
på lördag morgon, härlig start på en underbar dag!
Tyvärr inte ett enda foto taget, kräver bättring av mig själv!

Vi har upptäckt en grej som vi inte hade en aning om med husbilslivet.
De som har husbilar heja på varandra!?
Jo det är sant, möter vi en annan husbil så VIPS så åker handen upp
och de hejar glatt, de hejar och vi fnissar mest och tycker det känns lite larvigt.

Vi är otroligt nöjda med husbilen men det finns en avd som vi gillar extra mycket,
sovavdelningen, "sovrummet", kojan, ja där vi sover har redan många namn!
Men himmel så gott vi sover här, bättre än hemma till och med.


(Överkastet från U.S. Polo blev delat och hamnade i husbilen)

Dagen lär till stor del tillbringas i telefonen idag, fix inför flytten.
En telefon som vi inte längre har :)
Mamma & Christer har äntligen bestämt sig för att skaffa Internet.
De har fått min gamla laptop och jag har flyttat in i en ny.
Stefan tyckte att de kunde överta vårat comhem så vi var
där och installlerade det till dem igår på mors dag.
Vad vi inte tänkte på var att vi nu blev utan telefon här hemma :)
Jag som inte är mobilfreak har kontantkort på min mobil som
väldigt sällan behöver fyllas på, lär bli oftare nu skulle jag tro.
Opraktiskt men det får gå för de få veckor som är kvar till flytten!

Dags att ta tag i dagen, härligt!


Kommentarer
Postat av: Mia

Mmmmmmmysigt L Och vad bra det blev med överkastet!

Postat av: Ann Catrine

Östhammar som är så vackert!

(har i och för sig bara avrit där en gång,

på konferens, men bilade runt lite då)



Se där ja! Överkastet blev superbra i husbilen!



Har sett att de med husbil hejar på varandra,

likaså de med MC, eller de med buss osv.

Än så länge har vi med skruttiga bilar inte

börjat morsa på varandra ;-)

(apropå det, har blivit erbjuden att "ärva"

dottern B:s andra bil när de nu ska byta upp sig,

de tycker antagligen att det blir lättare få

ut mig som barnvakt för egen maskin ;-)

Skänt åsido, jättesnällt av dem! Och självklart

tackar jag JA, en bra bil är det dessutom)!



Njut nu av måndagen, stressa inte runt som

yrvaken höna, eller en snart flyttande Carina ;-)

2011-05-30 @ 09:31:02
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Heléne

Kul att ni är nöjda med husbilen. Den ser verkligen fin ut. Vi har hittills sovit en helg i husvagnen, och det var supermysigt, barnen älskade det. I helgen blir det tre nätter som vi ska campa, och inte ha något särskilt inplanerat mer än att gå igenom alla funktioner, testa att sätta upp tältet som följde med och så vidare, så vi har koll på allt innan garantin går ut. Det enda minuset var att vår dubbelsäng var stenhård, så vi har köpt en extra madrass.

2011-05-30 @ 10:06:31
Postat av: Sus

Men jesses så lyxigt! Önskar nu en större husvagn, men det får kanske bli nästa år! ;) I år så följer inte tonåringen med, hon gillar inte husvagnslivet. Men de minsta småtrollen älskar det så det blir mysigt bara vädret kan bli lite mer sommarvänligare. Kram Sus

2011-05-30 @ 10:08:16
URL: http://sus68.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åh, så mysigt! Östhammar är ett sånt där ställe som jag bara måste åka till minst en gång varje sommar. Det är verkligen en liten sommaridyll. Undrar just om det är lika mysigt där vintertid?

Ni har ju så himla fint i husbilen också. Ojoj... Där skulle jag nog också sova gott om nätterna.

Kram!

2011-05-30 @ 11:39:15
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sus

Wow vilken fin husbil, verkligen lyxig!

Nu längtar man till semester och husvagnslivet.



Kram Sus

2011-05-30 @ 11:50:24
URL: http://sus68.blogspot.com
Postat av: Linda/Candygirl

Myshelg med andra ord. Härligt.

2011-05-30 @ 17:44:03
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Cia

Men...men..ni får ju inte gosa ....

2011-05-30 @ 19:03:26
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Ulf

Hoppas allt löser sig. Husbilen verkar ok:-) ses kanske i sommar ?

2011-05-30 @ 23:55:17
Postat av: Josan

Ja så ska man ha i en husbil min dröm som stannar vid en dröm. Jag är glad för er skull många

kramar

2011-05-31 @ 12:31:47
URL: http://josan-josansblogg.blogspot.com/
Postat av: Micke

Jag tänker som Cia här..

2011-06-06 @ 19:37:22
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback