Någon sorts frid

Någon sorts frid är första boken jag läser av Grebe & Träff.
Två systrar som tillsammans skriver deckare, en författarduo!
Detta är deras första bok men det har kommit fler efter, minst en iaf!

Siri är psykolog och psykoterapeut.
På hennes praktik hänger man av sig kappan, tar några klunkar vatten
och berättar om sina djupaste rädslor och mörkaste hemligheter.
Men även Siri bär på en smärta, och i skärgårdsstugan som skulle blivit
hennes och hennes mans drömhem känner hon sig alltmer ensam och rädd.

Så hittas en av hennes patienter död i vattnet utanför hennes hem.
Polisen finner ett självmordsbrev där flickan tackar Siri för att ha hjälpt
henne inse hur meningslöst livet är. Siris värld rasar samman.
Är hon verkligen så dålig på sitt jobb? Eller finns det en annan förklaring?

Hon börjar få en otäck, smygande känsla av att någon förföljer henne.
Att någon där ute i mörkret utanför stugan vill henne illa.
- adlibris.se -

Läste ut boken i förrgår men har redan glömt handlingen.
Nu är det säkert inte rättvist att såga boken med tanke på att
jag inte haft 100% focus när jag läst den här boken.
Haft alltför mycket annat att tänka på för att kunna ta till mig den riktigt.
Boken som helhet kändes svag, var på väg att sluta läsa den flera ggr.
Tveksamt om jag kommer läsa fler böcker av systrarna, återstår att se.




Betyg 2,5 av 5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Litar på ditt omdömme!



Postat av: Camilla

Jag läste den för ett halvår-år sedan och tyckte som du. Ingen höjdare... Ganska bra i början har jag för mig, men sedan blev den seg.

2011-05-20 @ 12:10:57
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Den där har jag läst - var halvbra om jag minns rätt, lättläst iaf, funderar på om jag ska beställa den andra med dom, om den kommit på pocket. jag kör nämligen bara pocket just nu, så vissa böcker får man vänta ett tag på. Men studentekonomi och böcker går inte riktigt alltid ihop... Kram

2011-05-20 @ 23:04:31
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Ingen bok jag tror jag skulle läsa.

Tack för tipset i alla fall.

Kram Synnöve.

2011-05-21 @ 12:18:24
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback