Hyacintmiddag?

Tur att inte jag får besök av kändiskockar som åker hem
till folk och ska laga en 3-rätters av vad som finns i kylen!
För jag undrar just vad man kan göra av chilisås, puckochoklad,
vitlöksdressing, cesardressing och H Y A C I N T E R?
Vi har alltså hyacinter här hemma i kylen!
Nu är det inte så att de hittat dit av sig själva för jag har köpt dem!
Köpt och sen glömt bort dem, nu ha de stått där sen förra veckan så
det är nog med all säkerhet bara att kasta dem i brunpåsen gissar jag.
När jag kom hem hade jag inte tid att plantera dem och ställde in dem
för en liten stund bara var det tänkt, pyttsan, minnet svek!



3 vita hyacinter som skulle stått på middagsbordet i helgen som var!

Dags att skriva shoppinglistan till Stefan öch maila iväg,
tror inte han är sugen på chilistuvade hyacinter till middag!
Och knappast jag heller!

Blogglusten är lika med noll, detta känns lite "blekt" och fruktansvärt
oviktigt med tanke på vad som händer i Japan just nu.
Jag är och förblir en känslomänniska som har svårt att hantera
såna här vidriga händelser...........
Följer nyheterna via nätet eller tv så fort jag får en ledig stund.
Inser hur lyckligt lottade vi är här i vår del av moder jord.
Mina tankar finns i Japan mer än i bloggvärlden just nu!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Spännande meny må jag säga ;-)

Tråkigt att ni inte fick glädjas åt blommorna

i helgen istället..

I kylen gjorde de ju ingen nytta ;-)



Det är fruktansvärt, allt som händer runt om

i världen! Japan!! Fruktansvärt!

Jag gör tvärtom, jag ransonerar nyhetstittandet.

Låter kanske som om jag inte bryr mig,

inget kan vara mer fel.

Men jag vet av erfarenhet att jag inte klarar av

att hålla distans på ett någolunda sätt när

katastrofer sker..

Och vid några tillfällen, (Estonia och Thailand

tsunamin) blev jag sjuk av sorg. Deprimerad.

Låg i sängen och bara grät, kunde inte tänka på

något annat alls.

För att klara av detta måste jag alltså försöka

hålla ett visst "avstånd".

Läkaren förklarade för mig att jag saknar något

slags "filter", hoppas du inte missförstår mig,

jag bryr mig, jag lider med de drabbade,

men jag måste ransonera som sagt.

Annars ligger jag där igen och stirrar i taket,

grubblandes över alla människors öden..

Men alla tankar kan jag inte styra,

så jag funderar ändå,och jag ser åtminstone ett par

nyhetssändningar varje dag..



Kram!

Postat av: Camilla

Ann Catrins inlägg här ovanför låter sunt tycker jag. Jag mår också fysiskt dåligt av allt som händer nu och är inne hela tiden och läser på Aftonbladet och lyssnar på radion - i hopp om att kanske få lite positiva nyheter.

Samtidigt är det nog viktigt att försöka få livet att rulla på normalt...

Men du, gör en test med de där blommorna tycker jag. De kanske mår finfint efter en vecka i kylskåpet. :-D

Kram!

2011-03-15 @ 17:43:46
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Linda/Candygirl

Jag tror dom mår utmärk efter att ha fått vila i kylen. Ta fram och kolla...

2011-03-15 @ 18:49:02
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Linda/Candygirl

Svar: Vi har två blomsteraffärer. Varav detta är den bästa. Brukar ha suverän service och fina blommor. Så jag vet inte vad som flög i dom.... Vilket gör att jag troligen (läs: med all säkerhet) kommer handla där igen.

2011-03-15 @ 19:51:02
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Mia

Vännen...du är mänsklig..du har empati, var stolt över det

Vad är väl bloggen mot att kunna känna så???

Jag överlåter till de som kan, att hjälpa till. Det låter väl kanske illa, men man orkar inte med, det är för stort...

2011-03-15 @ 22:46:59
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Christina

Det är hemskt det som händer i Japan.Har suttit nu på morgonen och kikat på nyhetsmorron en del,men till slut så går jag därifrån för jag känner att jag inte orkar med mer elände.

2011-03-16 @ 08:51:03
URL: http://[email protected]
Postat av: Lisa

Ja jösses vad det kan hända tokigheter när man har dåligt minne! (Som jag har t ex)



Brukar fundera ibland på vad den kocken skulle laga till av vad skåpen har att erbjuda. Om det kan bli nåt annat än köttbullar å makaroner alt pannkaka. s



Kram

2011-03-16 @ 18:32:36
URL: http://bidrottningen.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Hihi.. du är då den första som har hyacinter i kylen.. som erkänner det i alla fall. ;)



Japan.. ja usch. Har dock nu tagit på mig skygglapparna orkar inte/kan inte ta till mig allt elände.

2011-03-22 @ 21:56:19
URL: http://nicas.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback