Ares tecken

Jag älskar Buthler och Öhrlunds böcker, 100% min smak!
Ares tecken är deras femte bok om Jacob Colt & Co.
Tack och lov så kommer deras sjätte bok den 11/4 redan.
Den här boken tar upp ett så viktigt ämne som homosexualitet.
Homofobin som beskrivs här fick mig att häpna riktigt.
Har bara så svårt att förstå att kärlek kan provocera och engagera så!
Kärlek är aldrig fult, bara så innerligt vacker och underbar :)

Klockan är exakt 00.46 när Claudio Chavez avlider i ambulansen av
skadorna från en brutal misshandel på Götgatan i Stockholm.
Vid Chavez sargade kropp finner man en blodig papperslapp med en
teckning av ett avbrutet manlighetstecken.

Mordet blir ett fall för kommissarie Jacob Colt och hans kollega
Linda Schecker på kriminalen i Stockholm.
Tre unga pojkar som setts springa från platsen grips och förhörs,
men pojkarna vägrar avslöja vad symbolen står för i sammanhanget.
Några dagar senare hittas en likadan papperslapp vid en dödsmisshandel
i Gävle och snart drar en våg av mord och våldsamma
misshandelsfall över Sverige.

Snart ser utredarna den gemensamma nämnaren samtliga offer är
antingen homosexuella eller invandrare.
Men jakten på mördarna blir alltmer komplicerad eftersom det inte verkar
finnas några andra logiska kopplingar mellan morden.
För Jacob Colt blir det ett känsligt fall då hans son Stephen är homosexuell.
För Linda Schecker är det lika känsligt eftersom hon har ett förhållande med
Sara och är livrädd att detta ska komma ut i polishuset.

När Jacob Colt till slut närmar sig ett genombrott i utredningen inser han att
hans närmaste är mer berörda än han hade kunnat ana.
Och det börjar bli ont om tid.........
- bokus.com -



Inget undantag, solklar 5:a av 5 möjliga! 


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Kan knappt bärga mig tills bokbussen

levererar böckerna!!!

Men å andra sidan har jag ju något att se fram emot...



Önskar dig den allra bästaste tisdagen ;-)

Postat av: Mia

Älskar verkligen dina lästips, vi ligger på samma nivå vad gäller tänkande och tyckande på bokfronten! Tack snälla... L

2011-03-29 @ 17:46:42
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: leila

Åh tack för tipset. har för mig att du och jag har lite samma smak. Just nu lyssnar jag böckerna om rättsläkeren Scarpetta.De är så bra. Men ska sen ge mig på de du tipsar om. super

2011-03-29 @ 19:07:22
URL: http://ladyley.se
Postat av: Veronica

Tack för detta tips, deras böcker hade jag ju helt missat. men nu är jag på boken "Grannen"...jisses så bra de är. Vet du om de är på gång med ngr fler?

ha det bra!

2011-05-02 @ 12:50:42
URL: http://veropenn.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback