Stefans flygning!

Men nu slog jag nog rekord av frånvaro från bloggen!
En hel vecka sedan sista inlägget ser jag.
Jag upptäckte i onsdags att jag glömde laddaren till kameran hemma.
Att göra blogginlägg utan foton är inte alls kul, känns ofärdigt bara.
Högst olämpligt med tanke på att Stefan skulle göra en
one-in-a-life-thing i torsdags, flygningen som han fick i present!
Som tur var så fotade både Marie, Göran, Malin och
Magnus filmade så allt finns dokumenterat tack o lov.

En förväntansfull Stefan strax innan själva flygningen!
Inte det minsta nervös förrän de stängde luckan, då kom det.
Tydligen gjorde g-krafterna att han höll på svimma efter starten,
då är det bra att ha lyssnat på instruktionerna,
spänn dig så blodet stiger uppåt i huvudet igen!


(foto av Magnus)

Om det var det häftigaste Stefan gjort så var det bland det 
läskigaste jag varit med om, ruskig känsla att stå och titta på.
Men jag vet också att de andra uppskattade att få vara så nära
som vi alla fick, att få se och höra på instruktioner och planet!

En del knappar och spakar, usch så mycket som kan gå fel!


(foto av Magnus)

En svettig och nöjd men tagen Stefan tillsammans
med piloten Per efter landningen!
De andra åkte till Torekov strax efter men vi fick stanna kvar ett
 tag innan han var redo att köra vidare, smälta in vad han varit med om.



Alla är vi olika som tur är, själv behöver jag inte alls kickar
av det här slaget, trivs bäst på marken inser jag mer och mer :)


Kommentarer
Postat av: Åse

Jag vete tusan om jag skulle vågat åka med... :-)

Var det ett sånt här "LiveIt-presentkort" som han fått i present eller?

Postat av: Cia

Åååhhhh jag vill min stora dröm har alltid varit att få flyga viggen... Men jag antar att drömmen nu tyvärr måste överföras på JAS.



Men det går så klart bra med vilket plan som helst som kickar lite G!!!



Vart var det, vem arrangerade, vart kan jag göra det? och får man fråga vad det kostade?

2011-06-07 @ 12:18:54
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Mia

Nääää, fy vad otäckt! ;-))

Jag är nog som du i det fallet, jag vill ha båda fötterna på marken! Men himmelens så kul för Stefan, lycka dä'..... L

2011-06-07 @ 14:22:02
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Mitt x har flygcert, dock endast för små cessnor

och sånt, men jag kan lova att jag ville kliva av (!) ibland när jag var passagerare...

OM han hade blivit sjuk där uppe,

HUR hade jag då kommit ner helskinnad...?!

Fånigt, men så tänkte jag ibland...



Kram vännen!!

2011-06-07 @ 18:40:05
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nämen fy! Jag backar genast ut härifrån.

Stefan såg ju otroligt lycklig ut efteråt i alla fall och det är ju huvudsaken.

Jag tyckte att du var otroligt modig som vågade titta på, det hade jag nog inte vågat.

Kram!

2011-06-08 @ 19:29:23
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Marie

Jadu det var lite läskigt när planet försvann i början.........

2011-06-09 @ 10:39:07

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback