Seg idag....

Oj oj, tung i huvudet idag efter gårdagens festligheter!
Avtackning för Stefan på
Brända Bocken igår kväll med kollegor.
Jag åt en 3-rätters och tänka sig det gick bra, jag blev inte sängliggandes!
Kanske lärde jag mig något förra fredagen trots allt :)
Kvällen avslutades sen på mysiga Söderhielmska Gården!
Allt går i slowmotion idag men det var det värt så trevligt som det var!
Kan inte bli annat med de goa och fina människorna.
Jobbiga avsked, både Maria och jag grät när vi skildes åt,
just avsked är något jag knappt klarar av längre.
Gräsligt tungt och det blir värre ju äldre jag blir!

Stefan kom hem med en kasse godsaker igår, sånt som jag älskar!
En kollgas fru jobbar på Läkerol här i Gävle.
Inte alls bra om man är så galen i socker som jag är.
Här gäller det att äta med sunt förnuft såklart, inte min starkaste sida precis!



Har massor som ska göras idag men inser att det
inte blir mycket gjort här hemma idag.
Stefan är på jobbet och käkar smörgåstårta just nu, sista dagen!
Ett MÅSTE är i alla fall att köra ett lass till husbilen,
blir en hel del vi kommer att behöva de 6 veckor vi kommer att bo i den!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: my

Hihi stackare!

Men va godis!! Sånt folk skulle man känna...

Postat av: Lotta

sunt förnuft,hur lätt är det dåmed så mycket gott

2011-06-17 @ 15:52:05
URL: http://[email protected]
Postat av: Mia

Ibland kan det vara värt att känna sig tung, speciellt om man haft trevligt...men åh vad jag känner med dig...avsked är bara sååååå jobbigt!

2011-06-17 @ 16:32:45
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Cia

Oj oj vad synd det var om dig idag då ;-)



6 veckor i husbilen? Är då lång tid tills ni får flytta in därnere? Eller är det frivilligt?

2011-06-17 @ 21:02:20
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Christina

Men en sån liten söt.Jag har alltid sagt om jag ska bli med småhund så ska det va mopps eller tax.Att få hem påsar med gott i känner jag igen i från tiden då min mamma jobbade på Göteborgs kex.Oftast också när man är mitt uppe i en diet.Jo,jag förstår dig mycket väl att det känns tungt att flytta ifrån där du trivs och känner dig hemma.Att flytta bara några mil utanför "Götet"där jag är uppväxt var stort för mig.Men jag arbetar ju fortfarande kvar där nere så jag betraktar mig själv som en urgöteborgare....och vi har en lite skruvad humor,så du kommer nog att få skratta en del.

2011-06-17 @ 22:37:18
URL: http://cina-71.blogspot.com
Postat av: soffie

vilken trevlig kväll ni fick å mums va mycket godsaker,

kram

2011-06-18 @ 19:33:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Nu tycker jag synd om dig,

sååå mycket gott att försöka låta bli ;-)

Själv skulle jag bara vräka i mig!

SÅ är det slut på både godis och karaktären sedan..



Ska bli spännande med rapporter från ert husbilsboende sedan, är övertygad det kommer gå bra!



Förstår det är jobbiga dagar nu,

avsked är inte roligt,

även om man kan hålla kontakt på sååå mååånga sätt!



Skickar en stor styrkekram!

2011-06-19 @ 08:59:32
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Det är ju attans att den där skallebangen oftast visar sig efter en trevlig kväll. Irriterande typ! :)

Men ååå såååå mycket gott! Inte så dumt med en bekant som jobbar där :)

Kram

2011-06-19 @ 18:57:32
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej!

Gu va gott me karra:0)))))

Men vad trpkigt med avsked! Jag klarar inte heller det:0( hemskt

Såg att challe bus fått ett syskon:0) ja de e söta de små liven:0) saknar min hund med!! :0(

Ibland skulle jag vela ha en ny men har inte tid nu:0(

Kram

2011-06-19 @ 21:44:05
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Usch och fy! Avsked är inte min starka sida heller. Men då man väl kommer på plats i det nya brukar det kännas bättre. Hoppas att det blir så även för er.

Ni ska bo i husbilen i 6 veckor först alltså? Oj, det var lång tid.

Kram och varmt lycka till med flytten och allt det nya. Huvudsaken är att ni har varandra och ni kan ju alltid åka till Gävle på besök. ♥

2011-06-20 @ 18:08:42
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Tinas skåpmat

Usch o fy för magont! och hoppas du inte behöver uppleva det igen.



Jag har försökt att läsa ikapp lite här på bloggen, har ju som sagt varit lågt om bloggande från min sida iaf. Men vilken fin lägenhet ni får o hoppas ni skall trivas riktigt fint där. Har du fått nått jobb ännu?! eller semestrar du istället i sommar i nya husbilen!! =)

Vi har varit ute en del med vagnen de helger man är ledig o barnen vill vara hemma själva för de får man inte med sig....och trångt o bråkigt skulle de nog bli =))



Men vi har oftast fricampat när vi varit ute och de är ju lite speciellt, annars har vi varit lite "hang around" till våra grannar.



Hoppas nu på en bättre sommar en bara regn till semestern som inte är igentelige så långt borta =)

Kram



Grönsakspuckarna så goda ut kanske man kan göra dessa själv!? annars går de ju inte att köpa här iaf.

2011-06-22 @ 07:53:15
URL: http://tinaz.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback