Grönsakskaka

Måste bara tipsa er om dessa gobitar!
Stannade på IKEA i Jönköping förra veckan när vi var på
väg ner till Skåne, kollade bl a i deras Food Market som
finns i varierande storlek på alla varuhus.
Fick tips av en kvinna om dessa grönsakskakor med lite smör och salt på.

Sagt och gjort, men himmel vilka gobitar!
Vi har ätit dem till grillat som var fantastiskt gott och enkelt.
Gjord på potatis(35%), blomkål, broccoli, purjolök, grädde och ost.
2 kakor per person räcker gott och väl. (8 st i en förpackning)
Om jag inte minns helt fel så kostar en förpackning 35:-





Nej, på vårat IKEA här i Gävle fanns de inte, har kollat :(
Food Market här är mindre än på andra varuhus.
Kommer köpa på mig ett lager så fort jag hittar dem!

När vi var på väg ner till Kroatien för att par år sedan så
stannade vi på IKEA i Leipzig och storhandlade faktskt :)
Knäckebröd, ost, köttbullar, pyttipanna m.m.
Brukar så gott som alltid längta efter svensk mat efter ett tag
när jag är utomlands, minns att vi riktigt njöt när vi
satt utanför vagnen med vår pytt och knäckemacka till!

Dags att ta tag i dagen då,
packning och en gårdsfika hemma hos Malin stundar!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh, det såg ju hur gott ut som helst. Synd att de inte fanns i Valbo då...

Men du, vi stannade också på ett "tyskt" IKEA på väg hem från bilsemestern något år. Bunkrade massor av choklad. Var så himla sugen på svensk choklad. Perfekt att de har de gul-blå varuhusen utomlands nu och dessutom intill motorvägarna. :)

Kram!

Postat av: Freedomtravel

Ser goda ut! De där ska jag testa om jag hittar dem!

2011-06-11 @ 07:34:45
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Lisa

Ja det är knepigt det där. Man BORDE ju uppskatta den utländska maten när man e borta men då vill man ha köttbullar å Kalles kaviar! s Stora T han köpte skitdyra Felix köttbullar-i-brunsås-konserv när vi var på Gran Canaria.



Kram från ett alldeles FÖR varmt Dalarna

2011-06-11 @ 21:18:59
URL: http://bidrottningen.bloggagratis.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback