Prioriteringsfunderingar

En mysig mixad helg är över och jag har hunnit med massor!
Restaurangbesök, promenad, 50-årsfest, filmtittande, bokläsning och
en hel del annat också som är mindre roligt....tvättat bl a!

Den här dagen är inte sämre den heller!
Skola några timmar och sen en låååång promenad i
strålande solsken tillsammans med Lena.
Jodå, vi hann med en fika på mysiga Bogården också :)
Egentligen hade jag alldeles för mycket skolarbete för
en promenad just idag men jag kunde inte låta bli när solen var framme.
Vem vet, imorgon kan det ju vara mulet och regn!
Då lovar jag att ta tag i allt skoljobb i alla fall!
Mina prioriteringar är inte alltid de bästa, väl medveten om det.
Jag försöker göra "rätt" men lyckas inte alltid.
Mina to-do listor behöver betas av.
Men sånt "trökgöra" skjuter jag alltid upp till sista sekunden, idiotiskt.



Rättprioriterat eller inte så känner jag mig otroligt priviligerad
som kan styra en stor del av mina dagar själv just nu, lyxigt verkligen!

Egentligen borde jag sätta mig och plugga nu,
men ikväll prioriterar jag annat, boken Dödergök t ex!
Har mycket kvar att lära när det gäller prioritet, bara att inse.

Äsch, nu blev det mer svammel än vanligt, avslutar så!

Fniss, jag är nog lite
trendig trots allt *blinkeblink*


Kommentarer
Postat av: Carina

Vad klok du är som njöt av helgens härliga väder :) Här var det också toppenväder och snön töade och det droppade från taken. Det var lite vår i luften :)

Kram

Postat av: Linda/Candygirl

Helt rätt. Har man möjlighet så klart man ska välja och prioritera...

2011-01-31 @ 19:44:58
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: H

Du gjorde helt rätt som tog en promenad i solen. Jag är helt övertygad om att det är det bästa för skolan. När jag pluggade på universitetet tog jag vara på varje solstund och det gick ju vägen :)

2011-01-31 @ 20:24:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Kristina

Helt rätt prioritering vid denna årstid, då behöver vi så mycket sol och frisk luft som möjligt. Tänkte testa maträtten i ditt förra inlägg, snygg liten skål förresten, är det den jag tror att det är? Ag?

Kram

2011-01-31 @ 20:38:15
Postat av: soffie

vilken toppenhelg och va härligt med en solig promenad!!!kram

2011-01-31 @ 21:56:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Det känns nog ändå som om du prioriterar rätt, Carina...Jag tror man ska göra det man mår bäst av för tillfället :-)) Då blir man mer motiverad till det andra sen. Men jag undrar bara...HUR många timmar har din helg???? Jag hinner ingenting, jag..!!

Hmm...du, den där trenden..been there, done that! Men nu har jag nog blivit gammal, för här blev det tvärtom till slut =))

Kram på dig!

2011-02-01 @ 07:16:48
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vissa helger hinner man hur mycket som helst och ibland hinner man knappt förstå att helgen har tagit slut utan att man hunnit med någonting. I helgen känner jag för en lugn och slapp helg, något jag är dålig på.

Kram!

2011-02-01 @ 20:21:40
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback