Gud som haver

Jag brukar medvetet undvika den här genren av böcker,
känner ofta att de är för starka känslomässigt.
Nu hade jag läst mycket om just den här boken som gjorde
att jag till sist beställde den ändå.
Gud som haver av Ingrid Elfsberg.
Kan ju inte blunda för den hemska verkligheten, pedofili existerar!

Eva lämnar tvååriga Sebastian vid sandlådan för några få
minuter då han blir bortförd av en pedofil.
Han hittas sen av Mattias som är förskolelärare på Sebastians förskola.
Mattias blir sen misstänkt och dömd för det hemska övergreppet.
Men Eva får ett brev från fängelset där han hävdar att han är oskyldig.
Om det är så betyder det att det finns en gärningsman som går fri........

Jag sträckläste boken igår till den var slut,
kunde inte slita mig helt enkelt.
Men jag har fortfarande ett frågetecken obesvarat,
behöver jag säga att det stör mig?



Betyg 4 av 5


Kommentarer
Postat av: Nettan

God fortsättning på dig !



Jag har också läst några sånna böcker och jag blir också lika arg varenda gång.



Ha en bra dag

kramiz

Postat av: Ann Catrine

Gulledig!



Önskade den boken på bokbussen,

men de har fortfarande inte köpt in den!

Imorgon ska jag ut för köpa den själv,

för nu vet jag att jag kommer "gilla" den...

(fel ord, för egentligen skulle man ju önska att varken böckerna eller det avskyvärdabeteendet skulle finnas, men nu är det ju så... och nog ska jag orka läsa den, när det finns barn som lever varje dag i den verkligheten)



Nu är jag rejält sötsugen efter dina frestande recept på smarriga kakor/tårtor/desserter...

Och champagnen!! Vad hette den?Mmmmm...



Ha en skön måndagskväll vännen!

2011-01-03 @ 19:11:30
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Camilla

Låter onekligen som en tung handling. :(

Har du läst Katarina Wennstams "Dödergök"? Jag håller på med "Alfahannen" nu, den är också bra. Rekommenderar dem om du inte läst dem.

Är ledig i 4 dagar nu och hoppas hinna både läsa och titta på lite film - och städa ur en massa garderober och skåp. :)

Kram kram!

2011-01-06 @ 12:16:09
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback