Effektiv till tusen

Ledig dag som gått i ett, hunnit med massor.
En lång promenad i hälsans spår i strålande solsken,
nästan drunknade i allt ljus, ljuvligt och energiladdande.



Eftermiddagen har tillbringats på bibblo tillsammans med Malin.
Fikat och pluggat, så mycket skojigare när man är två.
Även om vi pluggar helt olika ämnen så kan man
ändå sitta och utbyta tankar och idéer, bolla lite så.
Jag nöter på med min företagspresentation som jag
gör om Stefans jobb, redovisningsdags om drygt en vecka, roligt!



Nu ska jag googla efter recept,
det ligger laxfiléer på köksbänken som ska tillagas till middag.
Detta eviga vad ska vi ha till middag?
Trökgöra på vardagarna, betydligt roligare på helgerna med matlagning.

En liten fråga, någon som sett snygga skalbaggetavlor på nätet?


Kommentarer
Postat av: Linda/Candygirl

Vi har just veckohandlat. Planerar alla dagar i veckan på en gång. tors-tors (eller ons-tor eller nåt sånt)och så handlar vi rubbet. Då slipper man vardagstänkte. Allt finns hemma och man kan sätta igång direkt man kommer hem. Och är man inte sugen på det planerade så får man kasta om i matsedeln eller göra en utryckning och handla annat... om man ids...

Postat av: soffie

wow vilken bild va vackert,

nä har inte sett sånna tavlor,

må gott

2011-02-02 @ 20:10:20
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Cia

Till nästa gång

http://www.mysecretwindow.se/2008/12/17/ny-favvo-firre/

2011-02-02 @ 20:14:25
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: kats

Effektiv. Härligt med promenader i solens sken... bara att njuta.

Beundrar ditt läsande... jag skulle inte kunna sätta mig på skolbänken igen... bra jobbat :D

2011-02-03 @ 07:29:02
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Undrar om det blir någon promenad här idag,

det har snöat litegrann, innebär väl att inte isen syns och att det är glashalt igen.

Ser ut att bli en mulen dag också..

Kanske ska vara inne och göra någon nytta istället?!



Skalbaggetavlor har jag inte sett, har du googlat?



SV; Alvtegens kriminalromaner kan man läsa lite hipp som happ. Och de är jättebra allihop!

MEN, den här senaste, som alltså inte är någon deckare, utan en alldeles underbar roman,

den måste du läsa snarast ;-)

Jag älskade den! Personerna i boken tycker man

både om, och ibland tycker man bara att de är

patetiska och ömkliga, mänskliga helt enkelt!

Jag har drömt om boken "hela" natten!

En Sannolik Historia heter den alltså, låna den genast ;-)



Trevlig torsdag vännen!

2011-02-03 @ 09:46:43
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Du har min beundring när det gäller pluggandet.

Skulle inte ha ork att börja nu. Dessutom känns det lite meningslöst....det kan vi ta en annan gång.



Skalbaggetavlor? Nej vad är det?



Laxfile ja, har ett recept vi brukar göra.

Du lägger laxen i en ugnsfast form. Sen häller du på sötsur så över fisken och in i ugnen i 25-30 minuter på 200 grader. Serverar med citron, kokt potatis eller ris till.

Det är jättegott.

Kramen.

2011-02-03 @ 10:22:18
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback