Det lömska nätet

Jag har läst några böcker av Helene Tursten tidigare men långt ifrån
alla och absolut inte i rätt ordning.
Det lömska nätet är hennes åttonde fristående bok om
kriminalinspektör Irene Huss i Göteborg.
En bra bok men inte mer, läste ut den förra veckan men har
redan glömt bort den känner jag, konstigt egentligen.
Gav inget större intryck tydligen.
Beror säkerligen på att jag läst så många 5-poängare sista tiden!

När arbetarna på en byggfirma i Göteborg river en nedbrunnen
gammal träkåk upptäcker de liket efter Mats Persson,
spårlöst försvunnen sedan en novemberkväll 1983.
Utredningen var omfattande den gången och det sista säkra
vittnesmålet visade på att han kommit nära sanningen om mordet på
sin far som skett fyrtio år tidigare.

Samtidigt som cold case-avdelningen arbetar med fallet råder extrem
arbetsbelastning på våldsroteln.

Kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor lägger ned all kraft i
jakten på en mördare som inom loppet av några dagar har dödat två
tonårsflickor. De upptäcker snart ett mönster, men tiden är knapp fler
flickor riskerar att falla offer för mördaren.
- adlibris.se -



Betyg 3 av 5!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har läst alla - i rätt följd - utom den senaste. Den har inte funnits på biblo när jag varit där. jag gillar böckerna. bäst är den tatuerade torson, tycker jag.


Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback