Ändrade planer!

Om det är något jag har lärt mig under mina 50 (snart) levnadsår så
är det att inget är för evigt, jag vet det nu, tvivlar inte alls längre.

Mitt usla bloggade sista tiden beror på att vi har
haft tuffa beslut att ta tillsammans Stefan och jag.
Förra veckan fick vi nämligen ett erbjudande om jobb i Gbg
båda två, eller rättare sagt i Älvängen.
Fick några dagar på oss att bestämma oss,
helt sömnlösa nätter och tusen tankar såklart.
Ska vi, ska vi inte, vågar vi igen?
Jobb växer ju inte på träd och definitivt inte här i Gävle har
jag ju insett sen vi flyttade hit för drygt två år sedan.
Usch fy sjutton vilket svårt beslut detta varit, jag vet ju så
väl varför vi flyttade till Gävle, jag längtade hem igen.
Men vi har bestämt oss, vi ska skapa bästa möjliga förutsättningar
för att det ska kännas okey den här gången.
För mig är bostad superviktigt, den här gången känner jag
till Gbg vilket jag inte gjorde mer än som turist sist vi flyttade dit.
Jag har hunnit med att få en känsla för olika stadsdelar nu.
I Älvängen kommer vi inte att bo utan inne i Gbg någonstans,
frågar är var? Finkammar hemnet minst 10 ggr om dagen i
hopp om att "vår" drömlya ska dyka upp!
För mig är det viktigt att ha närhet till allt, tänker främst på
restauranger, biografer....ja kulturlivet helt enkelt.
Helst vill jag bo så som vi gör nu, gångavstånd till allt.

Känns spännade att nu få jobba med det jag nyligen pluggat,
spännande, utmanande och lite smått nervöst, en helt ny värld.

Av erfarenhet vet jag att det här med flytt till annan stad är
betydligt jobbigare än inom samma stad, svårt att få allt att
passa ihop tidsmässigt med transporter och överlåtelsedatum m.m.

Men vi tror på detta, det måste helt enkelt bli bra,
jag är så fruktansvärt trött på att inte ha en egen inkomst.
Att behöva leva på en annan är totalt värdelöst, vill inte längre.
Man är ingen, absolut ingen......en jobbig känsla som jag nu slipper!

Så råkar ni höra om något bra boende så hojta,
högt så att det hörs ända hit till Gävle helst då såklart!



Here we go again!
Så kom för fan inte och påstå att jag inte är flexibel ;)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Men wow! Jag vet inte vad jag ska skriva... Grattis till jobb för er båda så klart, men så trist att ni måste lämna Gävle igen.

Men som du skriver, nu känns det ju inte som att flytta till ett helt nytt område för dig, utan lite som att flytta tillbaka igen även till Göteborg.

Jaa, då är det bara att börja packa igen då och sälja/köpa nytt.

Kramar!

Postat av: Nina

Wow... men vad spännande! Grattis till jobbet för det första och sen till att få börja om igen, just med att få ett jobb och kanske hitta en riktigt fin drömlya, jag menar Gävle finns ju kvar om ni inte skulle trivas.

Jag skulle nog inte tveka att testa om jag inte hade en så tråkig karl, han är så rotad här i stan så han får jag ingenstans, inte ens norröver om jag så hade en sjutsikens hemlängtan :(

Hoppas ni får en riktigt härlig start och hittar en kanonfin lägenhet.

Kram

2011-04-12 @ 12:06:13
Postat av: Marie-Louise

Men vad spännande och häftigt. Grattis till jobben båda två. Jag tror ni kommer få det jättebra i Göteborg, du verkar ha rätt inställning till en flytt. Kram

2011-04-12 @ 12:17:14
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Linda/Candygirl

Men gud så kul - jobb och flytt. jobbigt, men spännande. Vad är det för jobb ni fått?



Håller tummarna att ni hittar ett kanonbra boende. När är tanken att ni ska flytta? Jag menar, när börjar jobben?



Förstår att det är mycket att tänka/ordna och fundera över. men jag tror det här blir jättebra för er.

2011-04-12 @ 13:05:02
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: my

Verkligen spännande! Förändring= utveckling--- kul!!

Lycka till

2011-04-12 @ 14:20:51
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Kristina

Vad kul att ni fått jobb båda två, Ska Stefan tillbaks till det gamla eller är det också nytt? Naturligtvis blir jag nyfiken var du ska jobba. Spännande att leta lägenhet också, hoppas ni hittar ngn bra.

Kram Kristina

2011-04-12 @ 17:10:11
Postat av: Carina

Men grattis till jobben och ett bra beslut!! :)

Ni verkar veta vad ni vill, vilket gör att det kommer bli riktigt bra.



När bär det av?



2011-04-12 @ 19:01:06
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: ejmis

Grattis till jobben...det där blir säkert hur bra som helst!!! =)

2011-04-12 @ 20:07:58
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: ejmis

Grattis till jobben...det där blir säkert hur bra som helst!!! =)

2011-04-12 @ 20:09:32
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Cia

Synd att ni inte kunde få jobb på orten båda två... Jag mådde inte alls bra under min period i Enköping. Stockholm gör mig lycklig. Saknar faktiskt att bo inne i stan fast vi har det MYCKET lyxigare i vår 3a än i vår yttepytte 1a.



Gbg..Nej inte aktuellt!

2011-04-12 @ 20:11:24
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Camilla

Ja, såklart vi måste ses innan ni flyttar!!! Jag har en ledig fredag och en ledig måndag om 2 veckor om jag minns rätt och om det skulle passa dig. :)

Åh, är de gamla klasskompisar. :-D

Kram

2011-04-12 @ 21:06:52
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Christina

Välommen tillbaka hit ner får jag väl skriva då.Jag har en före detta arbetskamrat som har en superfin hyräsrätt alldels vid heden(mitt i mot bergakungen)och hyran var inte alls så hög där som man skulle kunna tro.Vet inte vilket bolag det är tyvärr.Ericsberg är ju också fint med vattnet.

2011-04-13 @ 11:12:11
URL: http://cina-71.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Först vill jag ju naturligtvis gratta till jobb!!!

Och så håller jag tummen för att rätt bostad ska

dyka upp snarast, så ni kan ta beslutet!



(tack för tipset om att avvakta med Grannen tills

jag läst del 1, det hade jag ingen aning om)



Stor kram!!

2011-04-13 @ 11:52:56
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Helen

Whihiii... va kul, spännande och utmanande. Tror det blir jättebra. Känner lite för det jag med, ett litet uppbrott och hitta på nya grejor, kanske flytta och liksom ruska om lite i vardagen.



Kram och grattis till jobbet!

2011-04-13 @ 18:24:02
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Lisa

GRATTIS!! Förstår att det var jobbigt att komma till ett beslut, men det kommer att bli bra!

Friskt vågat är hälften vunnet!!



Kram!

2011-04-13 @ 18:42:16
URL: http://bidrottningen.bloggagratis.se
Postat av: Tinas skåpmat

Men så kul att du fått erbjudande om jobb, och dom växer ju som sagt inte på trän =)

Det är ju alltid jobbigt att flytta på sig när man rotat sig, fast det är ju ingenting som säger att att detta kan bli hur bra som helst heller.

Ha det bäst i vår ruset!....



2011-04-13 @ 21:51:46
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Inte lätt att fatta det beslutet alls. Det förstår jag.

Men nu har ni ju tänkt, pratat och funderat och kommit fram till rätt beslut. Grattis säger jag.

Ett jobb är guld värt.

Hör jag nått om lägenhet säger jag till.

Storkramen Synnöve.

2011-04-13 @ 23:55:34
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Nettan

Men Carina, är det sant???? Guuuud så roligt för er bägge med jobberbjudanden, GRATTIS GRATTIS!! Förstår att ni haft många sömnlösa nätter med mycket funderande, men jag tycker ni är skittuffa!!!

Måste vara nåt omen att du fortfarande är inlagd som Carina gbg i min telefon ;-)



Verkligen LYCKA TILL med allt!!



Kramar i massor

2011-04-14 @ 16:07:45
URL: http://www.skorpan.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Otroligt kul att ni båda fått jobb! Men otroligt tråkigt att ni lämnar stan. Men ni gör helt rätt!! Hoppas vi kan träffas innan ni flyttar? Jag har förvarnat stefan att vi kommer att våldgästa er i göteborg någon gång när jag är nere och hälsar på mamma ;)

2011-04-16 @ 10:01:53
Postat av: Anneli/Dala

Nämen..!?!? Här hänger man inte med i svängarna. Grattis till färdig utbildning!! Så nu har du blivit erbjuden jobb som just det du pluggat till? Men det låter ju toppen!!

Så då blir ni Göteborgare igen då? Klart ni ska ta chansen!! Synd att det är så långt bort.. men vi får väl dejtas ändå när tillfälle ges!

Kram

2011-04-16 @ 23:30:35
Postat av: Monica

Oj då, så flyttlasset går tillbaka till Göteborg. Kan förstå det eftersom det betyder jobb - Grattis!! :-)

2011-04-17 @ 20:47:33
URL: http://mjsson.se
Postat av: Annika

Hej Carina!

Så roligt att ni båda fått jobb. Grattis! Var ska du jobba? Jag håller tummarna för att ni hittar något trivsamt boende! Då kanske vi ses utmed kusten när ni kommer farande i er nya, fina husbil! Hade varit kul att träffas igen!

Många lycka till kramar åt er båda<3

Annika och Stefan

2011-04-18 @ 18:47:24

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback