Flickan med snö i håret

Ny bok och ny författare!
Älskar när jag hittar en ny författare för då brukar man
oftast ha ett helt gäng nya böcker att beta av en efter en.
Men Flickan med snö i håret är Ninni Schulmans debutroman!

På nyårsafton försvinner sextonåriga Hedda Losjö från sitt
hem utanför Hagfors i Värmland.
Poliserna Petra Wilander och Christer Berglund får hand om fallet.
En tid senare hittas en ung flicka mördad i skogen nära där Hedda bodde.
Hon är naken och har blivit skjuten i bakhuvudet.
Är det den försvunna Hedda?

Bokens huvudpersoner förutom Petra & Christer är
Journalisten Magdalena Hansson.  Hon har lämnat
Stockholm och flyttat hem till Hagfors efter en jobbig skilsmässa.
Hon börjar skriva om den försvunna Hedda och
börjar undersöka fallet närmare.
Hon tvingas inse att den fridfulla bygden där hon
växte upp inte alls är en idyll längre. 

Jag hoppas verkligen att det kommer fler böcker med samma
huvudpersoner som i denna, jag gillar dem.
Boken känns nutid i allra högsta grad, bl a facebook används flitigt ;)



Betyg 4 av 5!


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh en ny svensk deckare!! Fast jag väntar till den kommer på pocket.

Postat av: Ann Catrine

Ännu en bok att låna!

Härligt, vinterläsningen verkar vara räddad!



Kram

2010-09-22 @ 18:23:15
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Camilla

Håller med Linda! :) Kul med nytt, men jag är för snål för att köpa bok.

2010-09-22 @ 20:35:53
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback