Drömmar

Ryser av fasa över alla skottlossningar i Malmö,
något jag följer i media och skräms av.
Tydligen något som berör mig mycket för nu har jag
också drömt om just detta de sista två nätterna.
I drömmen sker det i nobelparken utanför vårat hus här hemma i Gävle.
Vaknar svettig och livrädd, just i den sekunden är det allvar.
Tänker på alla som har den rädslan i vaket tillstånd,
behöva vara rädd för att jag kommer från ett annat land är det jag bor i.
Nej, den känslan kan jag nog inte förstå på fullaste allvar.


Dagtid är drömmarna av annat slag.....



Trots att jag varit utan socker i två veckor nu så har
mitt sockerbehov inte gått över konstigt nog.
Varje gång jag går förbi Ben & Jerrys frysskåp
känner jag riktigt hur kroppen skriker efter socker.
Fattar inte att det inte ger med sig, skam den som ger sig.
När det gäller detta är jag envis som sjutton, beroendet ska bort!

Nu ska jag äta frukost och sen påbörja en inlämningsuppgift
som ska vara klar denna veckan, pluggar hemma idag!
Om det går bra så hinner jag förhoppningsvis gå en
promenad med Malin och vovvarna också.


Kommentarer
Postat av: Linda

Näe den skräckkänslan vill man aldrig behöva uppleva på riktigt. hu....

Postat av: Camilla

Usch, det är verkligen otäckt. Jag själv har lyckats missa det där, jag lever i min lilla drömvärld och kikar på Greys Anatomy-boxar så ofta jag har möjlighet att titta på TV.

Men ah... vad gott med Ben & Jerrys! Måste köpas, har inte ätit det på en månad tror jag.

Kämpa på utan socker. Duktiga du!

2010-10-26 @ 08:29:20
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Veronica

ja fy det är otäckt.....



Häng i, snart är du över den där "sockergränsen", det tar 2-3 veckor innan kroppen får i ordning på blodsockret och då kommer inte de där ben&jerry skrika efter dig. Alla säger att den är försvinnande god, jag har inte vågat prova, jag behöver inte en last till känner jag ha ha å skulle jag prova skulle jag väl vara fast....älskar glass och godis:-)

2010-10-26 @ 10:16:36
Postat av: Maria Winge

Vad duktig du är med sockret.

Det skulle jag aldrig klara. Jag tycker jag var duktig som kunde sluta röka efter 19 år. Nu var ju det 7 år sen.

Lycka till Kram

2010-10-26 @ 18:15:54
URL: http://zilwerbeam.blogg.se/
Postat av: Cia

Orkar verkligen inte kämpa med mitt sockerberoende. Nä fan det var jobbigt nog att sluta röka...

2010-10-26 @ 20:29:16
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Heléne

Ja, du, här i Malmö vill man knappt gå ut efter mörkrets inbrott, även om man inte har ett utseende som skulle attrahera en eventuell skytt.

2010-10-26 @ 20:55:29
Postat av: Carina

Ja, fy det är så otrevligt det som händer...

Hoppas din pluggdag gick bra igår :)

Kram och godmorgon!

2010-10-27 @ 06:24:26
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Synnöve

Det där är den enda ben och jerry glass jag smakat. Så god den är.



Det som sker i Malmö är otäckt. Vad är det som säger att de som skjuter blir kvar i Malmö efter skotten. De kan ju lika gärna fara över bron till Köpenhamn direkt efter. Tror polisen måste udvidga söket.



Hoppas det är bra annars och att pluggandet går bra.

Kramen från regnet.

Synnöve.

2010-10-27 @ 20:15:32
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Lisa

Oh ja Ben & Jerry´s. slurp

Har upptäckt Chocolate Macadamia....SÅÅÅ god. Åh felåååt, vill ju inte fresta dig nu. s



Du är SÅ duktig med din rivstart! Önskar bara att jag hittade min träningslust igen. Kan man önska en sån i julklapp?? ;-)))

2010-10-27 @ 21:28:37
URL: http://bidrottningen.bloggagratis.se
Postat av: Kristina

Snälllllla Carina, lägg helst inte ut bilder på Ben & Jerry på bloggen....det är svårt nog ändå att avstå. Kram (ändå)

2010-10-27 @ 22:43:09

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback