Djävulsstjärnan

Så har jag då läst min första bok av Jo Nesbö.
Har provat ett par gånger tidigare men gett upp.
Att jag gav mig på en igen beror nog på Stefans övertalningsförmåga.

Värmebölja i Oslo och hos polisen är det brist på personal pga semestrar.
Det finns två som jobbar, Tom Waaler och Harry Hole, två personen
som inte alls kommer bra överrens.
Harry har dessutom försökt på fast Waaler är skyldig till både
vapensmuggling och mord tidigare.
En ung kvinna hittas mördad, en femuddig röd diamant
hittas under ögonlocket och ett finger är avhugget.
Harry tvinga ta sig an fallet tillsammans med Tom Waaler.
Det visar sig att mördaren inte är nöjd med ett mord.

Harry Hole är huvudpersonen i Nesbös böcker som jag
tror hunnit med att bli åtta stycken i nuläget.
Detta är bok nummer fem i ordningen!

Jag måste erkänna att jag hade svårt att ta mig igenom boken
men kämpade på i alla fall, skam den som ger sig!
Har nog lite väl många andra tankar i huvudet just nu.
Kanske testar jag en igen vid annat tillfälle.



Betyg 3 av 5 möjliga!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Och jag har ju också tjatat om dem. :)

Just nu ligger "Rödhake" oläst hos mig. Can´t wait.

Kram!


Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback