Ledig tisdag

Ledig idag och heldag i skolan imorgon,
dvs 8.30 - 15.30!
Vi har inte höstlov denna vecka som andra skolor men
det gör inget, hoppas jag står ut de nio lektioner vi har ;)
Känner att jag ligger bra till tidsmässigt så jag tar
mig friheten att göra annat än plugga idag också.

Dagens göra!

* Ta hand om alla grejer som blev efter tömningen av husvagnen!
    (som vi lämnade in till försäljning igår.....lite vemodigt)
* Pendla mellan vind/källare med prylar.....alla dessa jäkla prylar!
* Promenad med Malin och hundarna strax.
* Fila på inlämningsuppgiften jag ska lämna in i morgon.
* Matlagning, helst 2 rätter så det kan bli matlådor också.
* Ommöblering i klädkammare och div andra skåp.
* Ev putsa fönstret i sovrummet och byta gardiner (regnrisk)

Också känner jag mig lite stolt idag, blomstolt!
Jag har för första gången lyckats få en orkidé att blomma om.
Och häromdagen såg jag att det är ännu mer knoppar i den.
Så här fin har den varit sen i juli faktiskt :)



Dags att göra mig redo för en promenad innan
jag ska fortsätta att stöka runt här hemma med div ting!


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är så roligt när orkideerna blommar om. Och har dom börjat blomma om brukar det fortsätta. Det går några månader och så vips.. fullt i knoppar i gen. Och så står dom ju såååååå länge när dom väl börjat blomma.

Postat av: Lisa

Ja jag kan tänka mig att det är lite vemodigt att lämna iväg en sån kär "ägodel". Men ni får ju nåt.....bättre??

SJälv så har jag nu ikväll mailat Orsa camping att vi vill boka säsongplats där nästa år! :-))



Skall bli SÅ skoj!!!

2010-11-02 @ 21:11:14
URL: http://bidrottningen.bloggagratis.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback