Den som vakar i mörkret

Länge sedan jag läste en bok av Helen Tursten före denna!
En författare jag nästan hade glömt bort faktiskt.
Men så hittade jag Den som vakar i mörkret som kom ut i augusti i år.
Denna är Helens tionde bok om Irene Huss & co.
Under hösten har inspelningen av sex nya filmer om Irene Huss påbörjats,
bland annat Den som vakar i mörkret.
Tydligen har hon gjort precis tvärt emot vad som är vanligast,
här har hon skrivit boken efter filmen.

En kvinna hittas död på en kyrkogård.
Kroppen är omsorgsfullt rengjord och paketerad i plast.
Mördaren lämnar inte några som helst spår efter sig.
Det visar sig att några dagar före mordet har kvinnan fått en
blomma med ett kort i samt ett fotografi på sig själv.
Kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor i Göteborg
har inte några ledtrådar eller motiv varför mordet skett.
När sen ett liknande mord begås börjar en desperat jag på mördaren.



Betyg 3,5 av 5 möjliga!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag tycker ju om Irene Huss.

Kanske ska se till att få i julklapp då !? Ha ha !



kram


Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback