Cherry on Top Award

Förra veckan fick jag den här fina award av Ejmis!
Tusen tack :)



Tusen tack, vi är en klick bloggare som älskar böcker,
ger och tar tips, praktiskt till tusen!

Dags att lämna den vidare nu.

Detta var en svår uppgift då jag har massor med favoritförfattare.
De tre jag valt var de som dök upp vid första tanken men jag
har många fler som jag läser allt av.

Regler:

1. Kopiera awarden till din blogg.
2. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter och nämn en favoritbok per författare.
3. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker förtjänar de

Jonas Moström

Jonas Moström är författare och läkare uppvuxen i Bräcke
men numera bosatt i Stockholm.
Han debuterade 2004 med thrillern "Dödens pendel".
Uppföljaren "Svart cirkel" kom år 2006 och
har sålt i över 50 000 exemplar.
I maj 2010 släpptes den femte boken i serien,
den kritikerrosade "Mirakelmannen".
I Mirakelmannen får vi följa Johan Axberg och de andra
poliserna när de utreder ett brutalt mord och ett mystiskt försvinnande i J
ohans hemtrakter Bråsjö i västra Medelpad.
Älskar alla hans böcker men allra bäst var Hjärtats Mörker från 2008.

Mari Jungstedt
Mari Jungstedt har arbetat som journalist tidigare.
Vi har bland annat sett henne i TV 4:s Förkväll!
Hon debuterade 2003 med spänningsromanen Den du inte ser,
som handlar om seriemord på Gotland.
I hennes följande romaner återkommer personer från debuten,
kriminalkommissarie Anders Knutas och journalisten Johan Berg,
och skådeplatsen är Gotland, där författaren är bosatt på somrarna.
8 böcker har hon skrivit, bäst enl mig är I denna stilla natt från 2004!

Carin Gerhardsen
Den deckarintresserade Gerhardsen inledde sin andra omgång som
författare i London, där hon blev utmanad av en vän att skriva en bok.
När förlagen visade sig tveksamma skickade hon in tre manus i samma
bokserie - det som skulle bilda Hammarbyserien.
Den första, Pepparkakshuset, gavs ut 2008, och uppföljaren
Mamma, pappa, barn, gavs ut 2009.
Våren 2010 utkom tredje delen i serien Vyssan lull.
Alla har kriminalkommissarie Conny Sjöberg på Hammarby polisstation
på Söder i Stockholm i centrum. Serien har sålts utomlands.
Alla tre är så otroligt bra men om jag
måste säga en så blir det Vyssan Lull från 2010!

Eftersom de flesta av mina "bokvänner" redan fått utmaningen
av Ejmis så skickar jag den inte till fem som regeln är.
Väljer dessa fyra tjejer :)

Bella

Cina

Cia

Linda

Lycka till om ni antar utmaningen :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Oj.. det var en "svårare" utmaning än normalt. Ska kika på den vid tillfälle

Postat av: Camilla

Tack för påminnelsen, jag fick ju den också... Vi har ju samma boksmak... det blir svårt för mig att hitta på egna. Ska klura vidare. ;)

Kram på dig!

2010-11-29 @ 21:23:17
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Hammarbyserien älskar jag, och likaså Moströms böcker. Jungstedt däremot.. jag läser dom, och de är OK, men vet inte varför de inte riktigt tilltalar mig?!

Moström håller enligt sin blogg på att skriva sin 6:de bok :-)



Ha en härlig tisdag (i kylan.. - 20 ca)

2010-11-30 @ 06:03:44
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: lolla

aha det var lite svårare än det brukar vara..

jag gillar exakt samma böcker som du och det är du som tipsat mig om dessa...

det gillar jag verkligen

ha en fin dag

kram lolla

2010-11-30 @ 06:17:14
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Bella

Tack för utmaningen, detta ska jag väl kunna fixa.

Postat av: Christina

Tackar!

Självklart antar jag den.

2010-11-30 @ 14:37:50
URL: http://cina-71.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback