Funderingar och lite ätbart

Tadaaaaa, folkets bröllopstårta är premiärbakad på jobbet,
har inte testat den men ska villigt erkänna att jag blir sugen!
Botten är gjord av mandel som täckts med jordgubbskompott och ovanpå
detta ett lager med vaniljmousse och mandelkrisp. 
10:- från varje såld tårta går till kronprinsessparets bröllopsstiftelse.



Vi har nyss avnjutit en lyxigt god sallad här hemma!
Avocado, nätmelon, blandsallad, körsbärstomater, gurka, caesardressing
scharlottenlök, parmaskinka, parmesanost med ringlad balsamico på toppen!
Men jädrans så gott det blev, en klar sommarfavorit för våran del!



Funderingarna då, vet inte om jag är för el mot mors dag, lutar åt mot.
Minns alltför väl en fars dag när jag var liten och fröken i skolan talade
om att imorgon är det fars dag så nu ritar vi alla en fin
teckning att ta med hem, och så kom det.....
- Carina du kan få rita en teckning till mamma istället.
Att vara 7 år och utan pappa i det läget var gräsligt,
så pass att jag minns det som om det vore igår.
Jo jag vet att idag gör man inte så i skolan, men jag är ganska
så säker på att barn som mist en förälder känner olust en dag som denna.
Åh jo, jag har tillsammans med syrran gett vår mamma ett litet paket idag!
Åh jo, jag har varit med mormor och släkten på restaurang och ätit idag.
Men känslan finns där ändå, fantastiska mammor kan man uppmärksamma
exakt när som helst under året, inte behövs det en speciell dag för det inte.
OBS! Detta är min högst personliga åsikt........en känsla bara!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller med dig, de ska inte behöva finnas en speciell dag då man uppmärksammar mamma/pappa.. Det ska man göra under hela året. P.S jag fick ingen morsdag present av Charles idag................. ;-)

2010-05-30 @ 22:19:26
Postat av: soffie

mmm va gott det ser ut,

hoppas du får en underbar ny vecka

Postat av: Synnöve

Så skönt att höra dina tankar angående dessa dagar. Mors,fars, barnens, valentines och så vidare.

Man kan ju faktiskt fira varandra varje dag hela året utan att ha en speciell dag. Det tycker jag är bättre än att ha speciella dagar.



Vilken smarrig tårta.

Ser väldans god ut måste jag säga.

Kommer den i hela Sverige eller är det bara hos er?



Salladen skulle jag inte ha något emot att ha till lunch här heller kan jag väl säga.

Det är gott med sallad.

Vi har så god spekeskinke her så. När Stefan far till Ålesund ska han köpa nått som heter Stranda spekeskinke med hem. Det är så gott.

Men det är bara STRANDA som gäller hihi.

Husk det fniss.



Ha en förträfflig måndag nu.

Kramen Synnöve.

2010-05-31 @ 07:06:44
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Anna

Mmmm, maten och tårtan såg ritkigt smarrigt ut.



Kan nog tycka lite som du. Det ska inte behöva en speciell dag på året där man uppmärksammar föräldrnarna. Det gör man ju ändå, varje dag!



// KRAM

2010-05-31 @ 12:47:48
Postat av: Helen

Tråkigt att du miste din pappa som liten. Förstår känslan på skolan :-( Har mina föräldrar kvar i livet men håller ändå med om att mors- och farsdag inte behöver vara ett särskilt datum. Man kan själv få bestämma vilken dag man vill fira på. Och firande behöver inte vara nå´t köpt, det borde snarare vara nå´t oköpt som t ex ett besök, en lagad middag, en påse hembakta kakor :-) Vi firade min mamma på sommaren nå´ra år. Hon fyller år på självaste julafton och det blir aldrig nå´t riktigt firande, det försvinner mellan alla julklappssnören och papper. Därför fick hon en egen dag mitt i sommaren istället. En egen mors dag :-)



2010-05-31 @ 18:56:33
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men herre gud vilken tårta och vilken sallad! Man blir ju tokig av att se de där tårtorna och jag skulle aldrig klara av att ha den på jobbet som du har... Är det någon som köper dem?

Det där mors dag och fars dag gillar jag inte heller, hälsa på sina föräldrar kan man ju göra när som helst om man har förmånen att ha dem vid liv.

Men vilken klumpig kommentar av din lärare... undrar om han själv förstod det???

Kram på dig!

2010-05-31 @ 19:52:21
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Carina

Va?? Har jag missat nåt. Jobbar du på ett konditori nu?

Gott i så fall ;)

Salladen såg ju super smarrig ut. Jag har snott receptet. Tack!

Kram

2010-05-31 @ 20:02:56
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Mia

Varför blev jag hungrig nu då??? ;-))

Håller med dig om dessa "bemärkelsedagar"...tycker också att man kan uppskatta sina medmänniskor alla dagar...

2010-06-01 @ 10:49:28
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lanja -

Vill du få tusentals besökare till din hemsida helt GRATIS!?Daaah, vem vill inte?!



Rekomenderar er stark att bli medlem på http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lanja (!!) Statestiken & kommentarerna kommer Direkt! Haha det är sant! Varit medlem på den ett bra tag nu, och som sagt har jag rejält många läsare! Så.. varför inte dela med mig av mina secret-tips?! Nu när jag faktiskt inte behöver dom längre! Du blir lätt medlem http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lanja.



Lycka till.. ;)

www.lanjas.blogg.se

2010-06-01 @ 11:09:24
URL: http://lanjas.blogg.se/
Postat av: Christina

Håller på samma linje som dig ang. mors dag.Alldeles förkommerielltoch det är ju egentligen bara handeln som tjänar på det.

Fira sin mor kan man ju faktiskt göra vilken dag på året som helst.

2010-06-01 @ 21:03:46
URL: http://cinasvarld.blogspot.com
Postat av: Cia

Ohhh vad god er sallad lät.



Föredrar nog "Riktig" Prinsesstårta... Med hallonsylt i. DET är grejer det.

2010-06-01 @ 21:15:04
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Eva

Jag är inte mycket för tårta men eftersom jag gillar prinsessan kan det kanske ändå slinka ned någon bit på deras bröllopsdag...eller så tar jag en ostmacka.



Vi "firar" inte dessa dagar. Jo, jag får underbara teckningar av mina barn där de bedyrar sin kärlek (sedan tjatar de om vad de vill ha på barnens dag) och jag brukar även få blommor (som min man köper i barnens namn). Mina äldre, utflyttade barn ringer eller besöker mig alltid på mors dag (det är skäl nog för mig att ha en särskild dag då de massmedialt blir påminda om att höra av sig). Fast i övrigt gör vi inget väsen av dagen. I år hade Loppan bakat fikabröd men det brukar hon göra vilken söndag som helst och jag lagade som vanligt middag då jag kom hem från jobbet - inge konstigt alls. Till min mamma hade jag köpt stora krukor som jag hade planterat pelargon och hänglobelia i....fast jag jobbade ju...och hon bor så långt bort...så jag tog ett kort på mobilen och skickade över (fast hon vet inte hur man öppnar MMS) och så får hon sina blommor vid tillfälle (typ i september eller så). Ja, på den nivån firar vi alltså dessa dagar. Varsågod, romanen om Evas morsdag kommer i inbunden version strax före jul.

2010-06-02 @ 09:07:16
URL: http://blendamig.wordpress.com/
Postat av: kats

Jag gillar inte alls sånt. Men av den anledningen att jag är alltid så upptagen att jag glömmer bort dessa tramsdagar...och så får man pikar och får jättedåligt samvete för man är sämsta dottern jämt ...suck. Bättre att kunna uppvakta bara ändå... när det passar mig..ego = ja det är jag. Säger till mina barn att de inte får känna att de måste...aldrig någonsin... vi fikar när alla har tid och känner lust till det i stället.

2010-06-02 @ 20:31:42
URL: http://kats.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback