Idiotisk tävlan

Nästan varje morgon brukar jag stressa mig runt hälsans spår,
hoppas få bättre kondis och kanske tappa ett hekto el två!
Nu fick jag en ny cykel i lördags så nu har jag börjar cykla
upp till Hemlingby istället för att sen ilar runt i 5:ans spår.
Igår var jag så slut att jag knappt kom upp på cykeln efteråt,
hängde som en trasa över styret och flåsade värre än Challe.
Bannade mig själv som inte ens tagit med
mig den flaska vatten som jag så väl hade behövt!

Min trötthet kommer sig av att jag börjat tävla mot mig själv,
helt galet, jag tar alltså tid och TVINGAR mig att få
en bättre varje dag, helt idiotiskt med tanke på att
jag inte har så värst bra förutsättningar.
Det ska gå resonerar den ena hjärnhalvan
medans den andra vrålar idiooooot!
Vem försöker jag lura egentligen? Mig själv, smart!

Satt i Boulognern och njöt en stund idag mellan jobb och
anställningsintervju, skrev ner några frågor jag ville ställa.
Väl där blev jag allt rätt besviken, att kalla det intervju var att ta i,
för mig var det mer som ett infomöte.
Jag får väl se om det kan leda till något jobb!
Boulognern som för övrigt är en underbar oas mitt i stan,
ett perfekt ställe att slå sig ner för en picnic i det gröna!


(Carl Milles statyer och konserthuset på andra sidan vattnet)

Dags att krypa ner i sängen, tar på krafterna att kliva upp 4 på morgonen!
Sovmorgon imorgon men jag misstänker redan nu att jag
trampar upp till Hemlingby och pinar mig själv en sväng före jobbet!
Utan klocka men med en flaska vatten!


Kommentarer
Postat av: Mija

Hoppsan!

Jag är uppe i H-by typ varje dag. Ränner runt, oftast i femman, vi kanske ses nån dag med andra ord ;)



Och dessutom ränner jag en hel del nere i Boulongern. Jag älskar stället. Det är så vackert där...



Ha det gott

Postat av: Cia

Jag skulle inte klara av ett jobb med så tidiga mornar... Skulle ha närsblod jämt och vara helt slut med huvudvärk. Är en utpräglad nattmänniska.

2010-06-02 @ 21:29:22
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Synnöve

Hejsan.

Så nu får folket runt dig se dig komma farande på en cykel i full fart.

Härligt.



Hoppas det leder nån vart med intervjun nu då.

Kramen Synnöve.

2010-06-03 @ 19:17:10
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vilken hurtbulle du har blivit Carina! :) Hemlingby är mysigt, men jag är dålig på att variera mina rundor - det blir mest hemma i byn.

Vilket vackert foto från Boulognern!

Och du - du kanske skulle prova med att lämna klockan hemma och ta vattenflaska med dig nästa gång i stället?! Det är hemskt att motionera och vara törstig!

Har du fixat ny cykel också? Kul! Min har stått ett tag nu, men det är ju motvind varje jäkla morgon...

Kramkram!

2010-06-03 @ 19:53:04
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: joacim

Du är bäst Carina. Det är inte bara med Brynäs du är ute och cyklar fniss

2010-06-04 @ 08:25:41
URL: http://www.wehoo.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback