Uppraggad dressingtillverkning!

Alltså denna helgen har jag & Stefan varit med om något
för första och förhoppningsvis sista gången i livet.
Vi blev uppraggade på stranden, av ett annat par alltså!?!?
Hur kan människor på fullaste allvar ens försöka på det viset?
Blev så trött  att jag sen gick hem (till vagnen) och sov, vaknade och 
hoppades att det var en dröm vilket det dessvärre inte var!
Jag förtränger händelsen och byter ämne........

Har nyss kikat in på FB och jag tror banne mig att det har
åskat/regnat överallt i Sverige utom här hos oss i Gävle.
Vi behöver vatten på våra gräsmattor men också en
friskare luft för att orka göra något i hettan.
Igår fick jag en sekunds energi för att göra en örtdressing iaf.
Blandade olivolja, vitlöksklyfta, chilipeppar, rosmarin, basilika m.m.
Nu ska den stå i ca 5 dagar innan jag kan smaka av den, spännande!





Har idag ledig dag som tillbringas i tvättstugan för att
få bort tvättberget från vårat hallgolv, massor!
Stefan tog bilen ner till Gbg imorse för att kunna få med sig en del
varor (flytande) hem som han köpte i Frankrike förra veckan!
När han sen kommer hem på torsdag har han semester
4 veckor och jag jobbar hans första vecka.
Bara att ha honom på hemmaplan gör att allt känns lyxigt och toppen!
Neee, tvättberget var det ju.......


Kommentarer
Postat av: Anneli Frii

Ha ha vad roligt....vi som skojade här på jobbet förra veckan ang att det hade stått i tidningen ang att ragga upp varandra på husvagnssemestern!! Man skulle sätta ett rött snöre på vagnen, frysväskan, solstolen etc. Ni får väl kolla så det inte sitter nåt rött band nånstans ha ha!! /Anneli

2010-07-12 @ 10:58:11
Postat av: ChristinaChristina

Fy,vad obehagligt.Förstår att du gick tillbaka till vagnen.

Ni på andra sidan Sverige verkar ju ha drabbats värre av hettan än vi i väst.Här har vi i alla fall haft lite avbrott i form av regn.

Postat av: Linda

Åh då har ni ju flera veckor tillsammans... vi har bara en. Förra!



Här har inte regnat och åskat. Det var misstänkt för en stund sen, men nu ser det soligt ut igen... men det är väl itne värt jag säger högt att jag och bus är på väg på stranden... då kanske molnen kommer tillbaka.

2010-07-12 @ 12:55:22
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Carina

Oopps liksom!! Kanske dom fått solsting, paret på stranden :)

Den där örtdressingen såg spännande ut och vilken fin flaska.

Kram

2010-07-12 @ 20:38:05
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: ejmis

Oj,oj...vet inte hur jag skulle ha reagerat över en sådan invit...

2010-07-12 @ 20:57:46
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: kats

Hm, jag förstår din känsla. Jag blev uppraggad av 2 bögar, de ville ha med mig hem. Eh... Jag berättade detta för mina jobbarkompisar (mitt gamla jobb) DE tok skrattade. Tyckte jag skulle känna mig smickrad! Eh... tror inte det.

Men det är ju ett sätt att se på det tyckte dom...fniss

Dressingen kommer att bli jättegod tror jag.

Förstår att det blir härligt nu när du får ha honom hemma ett tag.

Må så gott.

2010-07-12 @ 21:53:19
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: soffie

mums va gott med egen dressing!!!

å varmt har vi fått nu jag njuter hela tiden,

jobbigt med folk som stöter på en så där,

kram

2010-07-12 @ 22:09:39
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Ingen åska här heller, Carina...L

Men Carina då!!! Ni hade väl inte hängt ut nåt rött på husvagnen...läste nånstans att det var ett kännetecken på att man ville swinga... =))ja jisses, säger jag...

Gött att få hem mannen nu då, några veckor...Ni får ha det så fint! Kram!

2010-07-12 @ 22:14:33
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nä, vad äckligt!!! Har hört talas om fler som fått såna förslag. Man undrar ju om de får napp någon gång...

Vad pysslig du är med egen dressing. Det blir säkert riktigt gott.

Vad härligt för er med gemensam långsemester! Blir det Österlen? Jag kikade i den boken på Bokia som hastigast på Köpis i går, den vill jag också ha.

Kram kram

2010-07-12 @ 23:03:50
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Cia

Ja inte vidare trevligt... MEN för att göra något positivt av något negativt. Ni är helt klart attraktiva vackra och charmiga eller nåt :-)



Inget regn och ingen åska här heller... längtar...

2010-07-13 @ 20:16:24
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Lisa

Jösses! HÄNDER det verkligen?!?!? Förstår din olustkänsla!



Men NU har väl även ni fått känna på åskvädret?? Här har det blivit mycket behagligare!



Kramar!

2010-07-13 @ 20:55:49
URL: http://bidrottningen.bloggagratis.se
Postat av: Helen

Hahaaaaa... askul tycker jag :-) Se det från den positiva sidan, de tyckte ni såg vackra och fräscha ut. En komplimang liksom.



Hahaaa, ja skulle nog suttit kvar där med vidöppen mun och bara häpet gapat som en fågelholk misstänker jag...



Misstänker att du redan letat dig trött på röda markeringar och bytt allt som har med den färgen att göra överhuvudtaget ;-)



Go sommar på dig!

2010-07-13 @ 21:18:36
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Carina

Uppraggade på stranden... haha.. hade nog tappat hakan om det hänt mig. Men ni som är i toppskick är det kanske inte så konstigt. =)



Vilka ljuvliga bilder på kryddorna!

2010-07-16 @ 07:42:08
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Nilla

Läste även jag, för inte längesen om att par raggar på par på stranden....läbbigt och faktiskt lite äckligt i min smak :(

Din dressing såg supergod ut, hade allt varit något på mitt och Puttes laxpaket vi grillade nyss.

Kram på dig, och glöm dom där läskiga människorna på stranden.

<3

2010-07-24 @ 18:31:03

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback