Svartvintern

Läser böcker så fort jag får chansen men sen hinner jag liksom
inte riktigt med att blogga innan jag börjat på en ny bok.

Svinhugg är den fristående fortsättningen på
Marianne Cederwalls debutroman Svinhugg!

Denna bok liksom den förra handlar om de goa väninnorna Hervor & Miriam
som nu bor i Kuivalihavaara som är Hervors uppväxtby.
(I förra boken levde de på Gotland som är Miriams hemmaplan)
Här förbereder man sig på en vinter i lugn och ro,
ja så som det brukar vara i den lilla byn vintertid.
Men så flyttar ett homosexuellt par till byn och allt ställs på sin kant.

Homofobi är något jag starkt ogillar men i boken känns det ändå
rätt ofarligt mot i verkligheten som kan vara väl så grym. 



Betyg 3 av 5 möjliga!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

minns jag rätt fick den en 4:a den också av mig...

Postat av: Camilla

Tack för tipset! Måste läsas! :)

2010-07-06 @ 18:25:26
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback