Det fördolda

Oj det här är bra, riktigt bra till och med!
Det fördolda av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt.
Om jag fattat saken rätt så är detta deras deckarbebut.
Den första boken i en serie kriminalromaner där
psykologen Sebastian Bergman har huvudrollen.
Han är en av Sveriges främsta profilerare och expert på seriemördare.
Sebastian är i Västerås för att röja upp dödsboet efter sin mamma.
Sedan han förlorade sin hustru och sin dotter i tsunamin
har han helt slutat med allt polisarbete. Han är känslomässigt avstängd,
dekar ner sig och har återigen hamnat i ett tidigare sexmissbruk.
 Men Rikskrim behöver hans hjälp i en mordutredning.
Han blir alltmer engagerad, och har dessutom sina högst personliga
motiv för att vilja få tillgång till ett polisregister.

Själva fallet då!
En orolig mamma ringer polisen för att tala om att hennes 
sextonårige son Roger är försvunnen.
Efter några dagar gör man ett fruktansvärt fynd i skogen,
man kan då konstaterar att det handlar om mord..... 

Slutet gör att jag vill ha nästa bok nuuuuu,
genast direkt omedelbart bums!
Borde vara förbjudet att avsluta en bok så spännande.
Har inte alls lust att vänta till nästa höst.



Mitt betyg 4,5 av 5

Hör författarna själva om boken!


Kommentarer
Postat av: Gabbi

Å! Det va längesedan jag hade tid att läsa en bok:0/

Lilleman e överallt ! Pratar man i telefon passar han på!! Sätter man sig på stolen så passar han på me nå bus:0)

Kram på dig!!!!

Postat av: ejmis

Jag har den som ljudbok i mobilen nu och det lilla jag hört verkar passa min smak.

2010-12-20 @ 16:57:38
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anneli/Dala

Oj, länge sen sist jag kikade in här..

Ja, just den här boken lyssnar jag på i bilen till o från jobbet. Tycker den är jättebra. Men nu har jag varit ledig i två o en halv vecka så nu har jag inte lyssnat alls. (brukar lova mig själv att bara lyssna när jag åker bil, så blir färden så mycket mer spännande..) Men imorgon bär det av till jobbet igen så då ska jag lyssna igen! God fortsättning på er!!

2011-01-09 @ 14:07:52

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback