Reflekterande hundvakt

Ett par reflektioner från morgonens powerwalk på hälsans stig.
Folk börjar känna igen mig nu, ler och nickar igenkännande, trevligt!
De flesta män har en hund vid sin sida, konstigt,
nästan inga kvinnor ute med de små liven på morgonen.
Jag snubblar alltid på samma ställe, hur sjutton kan det bli så,
vet om den trädroten men VARJE dag ska jag liksom snubbla till
så där fult klantigt som bara en ovan motionär kan.....veva med
armar och ben för att inte helt tappa balansen, töntigt!
Varje morgon förundras jag över hur himla fint
det är där i Boulognerskogen när solen skiner
och diset ligger kvar över vattnet, vackert!

Har du någon gång försökt yoga med en galen hund i din närhet?
Gör inte det, försök inte ens, det går bara inte!
Challen var totalt galen, hoppade över mig och drog i kläderna,
han har väl aldrig sett liknande, tyckte nog att jag betedde mig konstigt.

Har ni försökt söka jobb med en Challe i knä?
Gör inte det, så här ser det ut hemma hos oss just nu, svårt!
2 sökta jobb idag, ett i Uppsala och ett i Tierp, suck!



Han sitter i mitt knä och snarkar, sätter jag ner honom står han och
vill upp i knä igen för att sova vidare, betyder att jag nu skriver med en hand!

Ska snart ut på IKEA med Malin, Gunilla och Lotta, kul!


Kommentarer
Postat av: Josan

Va läste jag rätt sökte du jobb i uppsala?

Postat av: Gabriella

Hallå:0)

har oxzå en knähund;0) när jag gjorde yoga hemma så blev han sövd av musiken tror jag ;0)

han blev förvånad när skivan var slut, såg nyvaken ut :0)

jag e expert på att snubbla! Jag rammlade platt fall på asfalten där den var som slätast ;0)

ha det gott! Å lyckatill med jobben du sökt!!

2009-09-17 @ 18:04:37
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: ejmis

Klart Challe vill vara med när du grejar ;)

2009-09-17 @ 23:15:51
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Synne

Men i jisse namn...

Ska du flytta igen?

Det måste väl för jissenamn finnas ett jobb åt dig i Gävle. Eller är du tvingad av A-F att söka allt nu?



Japp, snubblandet känner jag igen. Har ett trappsteg hemma. Alltid samma sak. Jag snubblar där varje gång jag går i trappan....

Snart törs jag inte gå själv när gubben jobbar...

Tänk om man ramlar ner och bryter nacken?



Har en Erri här nu.

Hon ligger här och snusar. Varit ute och skällt på fåglarna på åkern.

Satt Mats på plats och nu har hon räknat in oss alla på gården. Så nu kan hon ta det lite lugnt en stund.

Mats har varit inne i ladan där hjorten hänger. Gissa vad han har gjort? Han har försett sig med kött från den. Inte alls så poppis. Så nu blir det stängda portar i fortsättningen.

Nu ska jag nog sjutton ha en kopp kaffe. Måste vakna till.

Ha en alla tiders fredag nu.

Kramen Synne.

2009-09-18 @ 08:14:34
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: joacim

Härligt, männen har ju hundar för att det e en brudfångare... Hehe... Kvinnorna e väl glada komma ut utan sina män antar jag hihi...



Skönt det finns jobb söka iaf! IKEA e inget alternativ eller?

2009-09-18 @ 16:47:28
URL: http://www.wehoo.se
Postat av: Monica

Oj då, får du något av de jobben blir det lite restid va??!



Du får lägga dig på mage på golvet med dator då du ska göra viktiga saker. Men då har du honom kanske runt nacken.

2009-09-18 @ 19:58:18
URL: http://mjsson.se
Postat av: Cia

Hahah jag ser grevinnan och betjänten från nyårsafton framför mig med dina snubblingar.



Ohhh jag vet nog hur nöjd du är med att vara Challes favvo ;-)

2009-09-19 @ 14:21:16
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: leila

Åh....blir lika glad varje gång Challe är med på bild :) Kram kram

2009-09-20 @ 10:19:35
URL: http://ladyley.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback