Den dubbla tystnaden

Mari Jungstedts sjunde bok om poliskommisarie
Anders Knutas och hans kollegor vid Visbypolisen!

3 par åker tillsammans till Fårö på sin årliga gemensamma
semestervecka, de ska bl a fira Bergmanveckan är det tänkt.
En av den som dessutom är filregissör försvinner spårlöst
och snart upptäcker man att även en av kvinnorna är borta.
Finns det några hemligheter i kompisgänget, någon döljer något,
för visst finns det väl en samband mellan de båda försvinnandena?

I den här boken tar Knutas ett steg tillbaka och kollegan Karin
har den mest framträdande rollen!

Jag älskar Maris böcker, hennes detaljerade personbeskrivningar
gör böckerna så levande, man tycker sig känna personerna i böckerna.
En bok jag sträckläste rätt av, kunde inte slita mig!



Betyg 4 av 5 från mig

Kommentarer
Postat av: gabriella

Hennes böcker är ju jättebra! kunde inte heller sluta att läsa dom! =0)

De var spännande från början till slutet!!

Ha en fiiiin dag!! =0)

Postat av: Carina

Jag gillar också hennes böcker.

Håkan Östhlund är en annan bra författare om man gillar Jungstedt. Kriminalromaner som även dem utspelar sig på Gotland. Faktiskt snäppet bättre skrivet. Istället för Knutas och journalisten Johan följer man polisen Fredrik Broman både i jobb och privatliv. Läs Släke, Dykaren och Terror!

2009-09-23 @ 21:07:04
URL: http://nicas.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback