Coaching

Var på af igår för att träffa min jobbcoach Camilla för första gången.
Kom dit helt utan förväntningar men det kändes
rätt okey när jag sen gick därifrån 2 timmar senare!
Camillas uppgift är att stötta mig i följade:

  • Sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål
  • Hur man kontaktar arbetsgivare på ett bra sätt
  • Skriva ett bra CV, att sälja mig själv
  • Förbereda mig inför en ev anställningsintervjun

    Hon ska fungera som ett bollplank för mig kan man nog säga.
    Under 3 månader kommer jag att få träffa henne kontinuerligt
    och på fredag nästa vecka ska vi ses igen.
    Fick massor med tips och framför allt hur jag får till ett snyggt CV.
    Fattar verkligen inte alls varför hon skrattade när jag visade
    upp det jag på egen hand skrivit (okey, kanske lite då) :-)
    Med hennes tips och ideér ska jag nu skriva ett hemma och maila
    över till henne för att se vad hon tycker, okey el inte!
    Jag är verkligen usel på att sälja mig själv, har ju aldrig behövt
    eftersom jag alltid haft jobb förutom sista åren som
    blivit så stökiga pga vårt flyttande hit & dit!
    Hur som helst så känner jag mig mer optimistisk efter gårdagen
    vilket kan behövas efter några veckor utan arbete.

    Igår kväll kom Stefan hem igen, som jag längtat!
    Shoppade lite förra veckan när jag var i Gbg som han hade med
    hem igår, bl a var jag på
    Bellbox och shoppade schampo & balsam
    för lång tid framåt, sist jag köpte 1,5 liter schampo räckte det i 1½ år!
    Någon som testat Matrix?



    Ikväll är det äntligen dags för yoga igen, går ensam idag eftersom
    Lena inte kunde, men se det gör inget med tanke på att
    man ändå är tyst under tiden man är där!

  • Kommentarer
    Postat av: Pialotta

    Va bra Carina.. du ska se det löser sig för dig oxså.

    Mannen min fick ju praktikplats på så vis och nu jobb på riktigt.

    Kul du fixade en fotobok.. spännande att se hur den blev.. du får visa senare. Jag fick min på några dagar:-) Gjorde du en gratisversion eller?

    Kram på dig

    Postat av: Christina

    Jag går också hos en jobbcoach har varit dit några gånger tycker att det har varit jättebra. Mitt största problem är också att sälja mig själv, kvinnligt kanske. Ha det gott, kram

    2009-09-02 @ 21:15:40
    URL: http://mammastina.blogg.se/
    Postat av: Anna

    Här hemma kör vi också frisörschamp. Det räcker ju så pass mycket längre!



    Tror vi har haft vår stora flaska i över ett ½ år!

    Och då tvättar vi båda håret dagligen!



    // Kramelikram

    2009-09-03 @ 09:22:48
    URL: http://annalundberg.org
    Postat av: joacim

    Vad bra med coachen, även om skratta inte är OK.

    Jag tror på detta med personlig coaching...



    www.movere.nu



    Gjorde en hemsida till en coach, intressant.



    Om jag skickar dig mitt CV, kan inte du kolla om hon skulle skratta åt det oxå... Nu när du vet mer än moi!

    2009-09-03 @ 10:55:02
    URL: http://wehoo.se
    Postat av: Carina.Hellkvist

    Matrix är skita bra!Vetu!:-) :-) :-)

    2009-09-03 @ 13:54:11
    Postat av: Margaretha

    Mmmmm.... Matrix är mitt favoritmärke.....prisvärt i längden.... Brukar shoppa på Freeport men du kanske var på Allum....

    Kram på dig

    Margaretha

    2009-09-05 @ 19:08:28
    URL: http://catfriend.blogg.se/

    Här skriver du en kommentar:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback