Trasig canon

Skit skit skit, min kamera har gått sönder!



När man trycker på "påknappen" så hackar
den bara och inget mer händer.
Fick den i julklapp förra julen så den är ju bara drygt 1 år gammal,
en canon powershot är det.
Att blogga utan kamera är ju gräsligt trist,
en blogg utan foton är inte skojig alls!
Någon som känner igen felet?
Värt att lämna in den eller inte?
Mina kameror har en tendens att bli kortlivade,
den förra råkade få öl i sig på något märkligt sätt och efter
den olyckan blev den aldrig sig själv igen tråkigt nog!
Detta är min tredje digitala, suck suck..............

Update, pinsamt med också väldigt sant.
Jag bytte batterier och nu är det okey igen :-)
Faktum är jag jag satte i nya laddningsbara i morse
och de är alltså slut efter 6-7 foton.
Men även om det är batterierna som är slut så brukar
kameran inte bete sig och låta som den gjorde ikväll.
Bäst idag, jag har en fungerande kamera igen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, har du ingen bild på INNAN du fixa till håret? ;-) Jo, min förra svarta kamera vart ju sådär.. Typ, gick inte att starta. Har du ingen garanti kvar då?

2009-03-18 @ 18:26:31
Postat av: Malin

Du får springa över till mamma & pappa och låna deras då!

2009-03-18 @ 18:32:48
Postat av: Anonym

Åh så trist att kameran gått sönder. Jag har ingen aning om vad som kan vara fel och jag är rädd för att det knappt är värt att laga den heller...



Att lämna in den för kostnadsförslag brukar ju oxå kosta pengar. :-(

2009-03-18 @ 19:09:18
Postat av: Majk aka Herr Ð

Du vet väl att du har minst två års garanti på allt som säljs i Sverige. Jag skulle nog dra en rövare och prova om man kan få det garantin.

Hälsa!

Postat av: Majk aka Herr Ð

Oooops! Missade uppdateringen. Sorry.

2009-03-18 @ 21:20:37
Postat av: leila

Så bra att du nu har en kamera igen :) Ibland kan det bli så där tokigt :) tack för att du fick mig att le så här på kvällen . kramis leila

2009-03-18 @ 21:30:16
URL: http://ladyley.se
Postat av: Diana

Men du, vilken tur att du hittade felet i alla fall.

Du skev att du fått öl i en annan kamera en gång. Men vet du vad jag gjorde i går som inte har med kamera att göra men ändå. Jag gör ju millioner saker samtidigt helst om det går. Och igår dammade jag. Men så kom jag på att jag skulle tvätta och föna håret.Mmm, ställde hinken med vatten i på golvet och tvättade håret och så fönade jag det. Lade sedan fönen på bordskanten och Vips så var fönen borta. Vart tror du den var, om inte i hinken med rengöringsmedel och vatten. Usch, va arg jag blev. Men vi lade den på en handduk över natten och tro det eller ej, men den funkade idag. hahaha, det trodde jag aldrig. Men det luktade lite skumt om den. Typ, rengöringsmedel haha!

Kram på dig!

2009-03-18 @ 21:39:53
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: Carina

Jag begagnade min gammla kompaktkamera idag...klicka dig till mig och kolla om du känner igen dig ;)

2009-03-18 @ 21:42:38
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är konstigt, vad man känner sig naken utan kamera! Och jag håller fullständigt med dig! En blogg helt utan bilder!!!!!! usch



Hoppas du slipper lämna in kameran hos farbror doktorn. Men du har väl garantin kvar på den?



// KRAM

2009-03-18 @ 21:57:10
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Cia

Känner igen syndromet... Så jag har just nu en ny Nikon... ;-)



Känns ovant då jag älskat Canon... men ombyte förnöjer. Det är helt enkelt dags att köpa ny för din del. Om den är ett år kan du köpa en lika bra för samma peng som det kostar att reparera...Eller så gör du som jag... Köper en dyrare än du tänkt dig ;-) Bara för att den är så mycket bättre än den förra med sååååå många fler megapixlar etc ;-)

2009-03-18 @ 22:13:27
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Susanne

Min "Powershot S3 is2 brukar också göra så när batterierna är dåliga. :)

2009-03-19 @ 10:31:18
URL: http://foto.susanne68.se
Postat av: Caroline

Laddningsbara batterier kan vara knasiga ibland, se till att ha hög styrka på dem, tex 2700 mAh.



Har själv en Powershot som komplement till systemkameran , och det är bra med en lillkamera i väskan... ;)



/Caroline

2009-03-21 @ 13:49:04
URL: http://ci-caroline.se/blog/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback