D som i doktor...dator

Min gamla dator är som ny igen, blixtsnabb faktiskt!
Stefan formaterade om den igår efter att jag näst intill fick
ett litet utbrott på "skiten" som den heter såna ggr.
Jag som blivit van med den seeega  hade nästan glömt att
det är så här en dator ska fungera.
Oj så roligt det är att använda den igen, händer ju lite
nu när man "klickar" vilket det knappt gjorde innan.

Ringde till vårdcentralen igår ang min yrsel så jag fick en läkartid
direkt för att kolla upp vad det beror på.
Nu fick jag veta av doktor Hector att jag har sk
kristallyrsel
som är helt ofarligt tack o lov.
De gjorde en grundlig undersökning vilket jag var glad över,
kände nog att jag var en smula orolig när det satt i så länge.



Har bott i Gävle några veckor nu och redan fått kallelse till
både mammografi och cellprovstagning, snabba puckar.
Sist jag var på mammografi hade jag ont flera dagar efteråt,
en riktig skräckupplevelse visade det sig att det blev.
Sån smärta har jag nog aldrig känt varken före eller efter,
lovade mig själv att ALDRIG mer.......

Ringde dit för att berätta om min rädsla och fick lugnande ord som,
vi var först i landet med mammografi, vi kan detta *lovely*
vi har skålformade pressar istället för platta *lovely*
vi lovar att ta extra hand om dig när det är din tur *lovely*
jag anteckar lite extra om dig här tills du kommer *lovely*

Jag tänker gå dit, alltför många runt omkring mig har haft bröstcancer
sista tiden så detta känns som ett måste faktiskt.
Fler än jag som upplever det så? Att det gör så fruktansvärt ont?
Enl de som gjorde det sist på mig i Gbg så har jag
mycket körtlar i mina bröst som ställer till det lite extra!?

Kommentarer
Postat av: julia

Hoppas din yrsel bilr bra snart å att den inte kommer tillbaka =)

kramar

Postat av: julia

Ja om de ändå hade varit så väl! Ja jobbar inom handeln och jobbar varannan helg och denna helgen är min... så kändes lika bra att va hemma idag me! så får ja köra järnet i helgen!

kramar

2009-03-13 @ 11:17:16
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Cia

Jag dör hellre, jag har sådan sjukvårdskräck att jag faktiskt har gjort valet att dö framför att de skulle få sätta nål i mig.



De förbarmade sig då och sövde mig för att sätta nålen. Sån är jag... Alltså inte rädd för att dö men rädd för sjukvård.

2009-03-13 @ 11:19:49
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Pialotta

jag kommer ihåg när du var sist på Mammografi och din rädsla.. du ska se det där går hur bra som helst.. så skönt när det är över.. jag var där ju för en tid sedan på bägge undersökningarna och allt var bara bra.. men innan brevet kommer då darrar underläppen lite extra och så inför..

Dator skit o strul är skit, men fint när det fixar sig..

ha de så gott o trevlig fredag Kramar

2009-03-13 @ 13:19:36
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: NETTAN

Mammografi är absolut det VÄRSTA jag vet!!!! Det gör så jävla oooooont!!!!! Gråter varje gång. Kan man få göra det i Gävle tro även fast man bor i Sthlm??? Och har man "små" som jag så finns det lixom inte så mycket att "SLÄNGA" upp utan man lixom hänger där i den jävla maskinen.... Nääää fy fan för mammografi, men tyvärr ett nödvändigt ont!



Ha en underbar helg!



Kram

2009-03-13 @ 17:20:20
URL: http://www.skorpan.bloggagratis.se
Postat av: Veronica

jag såg stjärnor när de klämde in mina små i det där plattjärnet och när jag skrek till sköterskan "ta den där jxxxla bilden fort som fan det gör skitont" sa hon bara "du säger att det gör ont, då kan du tänka dig hur min rygg värker efter att få göra det här jobbet själv idag, vi brukar va två" kan säga att det var en vansinnig tur för henne att jag satt fast i maskinen hennes säkerhet var definitivt hotad ha ha!



Men det kommer säkert gå bra denna gång för dej, de verkar ju ha personal med empati....lycka till!

2009-03-13 @ 22:05:54
Postat av: leila

Det gör ont med mammografi och jag tror det är värre för de som har mycket körtlar faktiskt hur knäppt det än låter men ont gör det för de flesta. Men det är nog bra om man går och de verkar ju jättebra dit du ska. Jag har nyss gjort både det ena o det andra och det är skönt då man har det gjort. Va skönt att du nu vet vad din yrsel beror på och att det inte är nåt farligt bara obehagligt. och det här med att formatera om datorn, det gör jag ofta , hatar då datorn segar, jag är också jättenoga med att inte samla på en massa utan har bara de program mm jag använder plus att jag alltid lägger över bilder mm på en extern hårddisk, ha en trevlig helg. kram kram leila

2009-03-13 @ 22:10:08
URL: http://ladyley.se
Postat av: joacim

Ja, formatera gör ofta susen... Och mammografi slipper man som tur är...

2009-03-13 @ 23:20:35
URL: http://wehoo.se
Postat av: Eva

Jag kan ju säga att bara jag tänker på mammografi så ömmar mina bröst. Tur att det är rätt snabbt överstökat...och att kriget inte kom denna gång heller. :)

2009-03-14 @ 12:16:36
URL: http://blendamig.wordpress.com/
Postat av: Micke

Tycker denna laptopen börjat sega nu med.. är väl inne på 2½år nu sen den köptes.

2009-03-14 @ 13:20:44
URL: http://kludd.se
Postat av: malin

Oj vad obehagligt med kristallyrsel, min mamma hade det i höstas, jobbigt.

Men positivt attd etär ofarligt!

Jag har också haft doktor Hector,

Han är så himla bra, var det i alla fall på den tiden när han jobbade på vår vårdcentral.



Mammografi... jag har varit på det i gävle en gång, jag var jättenervös, men de var helt suveräna där.

Visst det gjorde ont, men de tog väl hand om mig.

Det är så viktigt när man är rädd.

Det kommer nog att gå bra.



2009-03-14 @ 16:54:42
URL: http://pillris.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Aj aj aj...jag får ont bara jag tänker på mammo.... och snart e det dags för mig oxå....suck....

Kram

Margaretha

2009-03-15 @ 10:06:14
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag som inte ens har blivit kallad än o är 43...är det för att de är spartider;)

2009-03-15 @ 20:03:20
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag är 18 och ska gå på en mammografi på måndag... Är så rädd att jag skiter på mig. (jag ska gå vid så tidig ålder eftersom jag hittade knöl och direkt sprang till farbror doktor. Har inte cancer men ska ändå dit. Han skrämde upp mig och sa att det gör jätteont. Nu när jag läser alla kommentarer blir jag ännu mer rädd.....) Ska gå till en klinik i stockholm på drottninggatan, någon som har erfarenhet av hur de är där? kramis

2010-08-04 @ 23:24:14
URL: http://jennifaj.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback