Gardinsömnad m.m.

Både igår och idag klev jag upp klockan 6.30 och gjorde mig iordning,
dvs duschar och äter frukost.
Sitter sen och väntar på att telefonen ska ringa men väntar förgäves,
inget jobb igår och nu är klockan så mycket att ingen lär ringa idag heller.
Igår satt jag och sydde gardiner hela dagen istället, äntligen fick
jag dem färdiga,tyget har ju legat på sängen och gett mig
dåligt samvete under ett par veckor nu.



Uppsatt, inte fullt så "hypnotiserande" i verkligheten som på bilden tack o lov!
Hur jag än provar att fota så ser det hemskt ut på bild.....blir
inte bättre än så här på bild när det är randigt tyg tyvärr.
Panelgardiner har gjort sitt här hemma, så idag lämnar
jag in de vi har på röda korset och lovar mig själv att aldrig mer
en panelgardin hemma hos oss, de har gjort sitt.



Mina frukostar blir bara nyttigare och nyttigare,
dinkelfras är den senaste upptäckten, jättegoda verkligen.
Åt tidigare rågfras och denna är minst lika god, testa!



Eftersom jag hade på känn att jag skulle bli utan jobb idag också
så har jag äntligen bokat en klipptid, har en mindre hårkris just nu!
Tänker gå upp till mormor en sväng också på en fika,
får passa på att göra sånt som jag inte annars hinner med.
Men nu ska jag ut, solen strålar från en klarblå himmel, vårkänslorna spirar!

Kommentarer
Postat av: Christina

Klippning var det jag också skulle göra.Är också sugen på nya gardiner men väntar nog lite eftersom storarummet ska tapetseras om först.Får väl bara hoppas att det blir inom de närmsta 5 åren.

Postat av: Tina

Skall iväg på ett möte nu...o sedan blir det jobb ikväll:( för solen lyser o värmer rätt bra nu...o då vill man va ute.

Snyggt de blev o gott de såg ut;)

Kram på dig!

2009-03-18 @ 10:42:14
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: Cia

Jag vill inte jobba....Jag vill vara ute i solen!!

Sitter i ett mörkt och grått kontor... på NORRSIDAN!



Har alltid hoppat över panelgardiner... Textilier ska man ha mycket av!

2009-03-18 @ 12:05:47
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Anna

Hej going!



Har just gjort en fruktansvärt gräslig layout! :D Men har jag lovat Frelle, så har jag :D



Här är det också soligt, vårligt och blåigt. Men, nej, jag orkar inte gå ut i dag.



Kom och sy gardiner till mig med! Har tyg till både kappa och längder!



// Kram

2009-03-18 @ 12:56:45
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Anna

Det är det där som är nackdelen och det jobbiga med att vara timvikarie! Man kan liksom inte planera något före lunch. Vilket kan bli mkt påfrestande.



// KRAMISAR

2009-03-18 @ 13:01:35
URL: http://annalundberg.org
Postat av: leila

hej, det är jobbigt att vänta så där vid telefon. Jag gjorde det i många år i min ungdom. Snygga gardiner, jag gillar såna. Jag gillar däremot inte panelgardiner, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. kram på dig /leila

2009-03-18 @ 13:04:13
URL: http://ladyley.se
Postat av: Monica

Jag minns inte när jag sydde gardiner sist - förr gjorde jag det jämt. Panelgardiner tycker jag är helt perfekt eller längder med öljetter eller liknande - bara att stryka å hänga upp.



Jobbigt det där då man inte vet från dag till dag om man ska jobba eller ej.



Önskar också jag kunde gått ut i det fina vädret i dag, men jag orkar verkligen inte med feber & skallebank i dag också "suck"

2009-03-18 @ 17:04:09
URL: http://mjsson.se
Postat av: Malin

Hörde att du blev snygg i håret (skvaller-mormor)!

2009-03-18 @ 17:19:32
Postat av: Mia

Jag är inte heller nån fantast av paneler....nepp!

Du, jag har också fått en massa från Buzz som jag tackat nej till, konstiga grejer...NU äntligen blev det nåt vettigt L

2009-03-18 @ 17:31:59
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha ja mormor sa också att du hade gått in på toaletten och fixat till topparna med lite vatten ;-)

2009-03-18 @ 17:38:24
Postat av: Camilla

Det är ju ganska bra med lediga dagar då man får nyttiga grejor fixade. Det blev ju superfint med gardinerna!

Det är världens kalabalik inom administrationen inom landstinget nu, 130 tjänster ska bort i länet - så det känns som om ingen sitter säkert just nu. Tråkigt!

Kram och hoppas du får en mysig kväll!

2009-03-18 @ 18:26:58
Postat av: Carina

Snyggt....men så är jag svag för både färg och rand :)

Men panelgardiner gillar jag än, passar mina höga smala fönster tycker jag.

2009-03-18 @ 21:40:50
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Helena

Verkligen fina gardiner. Jag har också sytt en liten kappa idag till mitt nya datorrum.

Hoppas du blev nöjd med håret, det är viktigt att man känner sig fin. Jag har en mindre hårkris nu fast jag är nyklippt. Jag sparar på luggen och ska ha den lång som håret för första gången i mitt liv (sen jag var liten i alla fall) Men jag vet inte om jag passar i det, jag får ge det en chans till.

Ha det gott.

2009-03-18 @ 22:22:03
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Susanne

Dinkelfras har jag inte sett men den får jag leta efter nästa gång jag handlar. Tack för tipset. Jag har även använt mig av ett annat tips som du har haft på din blogg. Cozy Boots - Soffstövlar som kan värmas i mikron. Perfekta för mig som har frusna fötter.

Kram Susanne

2009-03-19 @ 10:33:57
URL: http://foto.susanne68.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback