Fiaskoresan

Precis som vi planerat så åkte vi med Eckeröfärjan igår för att
njuta av deras supergoda smörgåsbord som vi längtat så efter.
Borde anat oråd redan utanför vänthallen men vi köade oss på båten
för att sen köa oss till smörgåsbordet då vi fick veta att det är fullt
på båda sittningarna, alltså både dit och hem.
Rusar vidare till A la Carten för att få veta samma sak, fullt!
Rusar ner och ber att få stiga av båten igen med se det fick vi INTE,
behövdes andra orsaker än att man höll på svälta ihjäl för att få göra det.

Hittade till slut en kafeteria där de hade enstaka varmrätter där vi till
sist fick varsin tallrik oätlig mat, i alla fall min lövbiff och strips som
jag inte ens tycker om, fiasko från början till slut alltså.
Så trångt att man fick hålla i ölflaskan mitt på bordet för människors
ryggsäckar och väskor när de stod i kön precis intill där vi åt.

Har aldrig sett så mycket folk på en färja att man nästan får panik
som jag kände igår, kunde inte låta bli att tänka såna "tänk om" tankar!

Handlat fick vi i alla fall men även där var tjockt med männiksor,
då menar jag TJOCKT verkligen!
Hittade ett par nyheter som jag köpte med till vagnen i alla fall,
ännu så länge oöppnade faktiskt.
Kan ju bero på att jag var på ett uselt humör när vi väl kom tillbaka
till campingen igår, sur...arg känns som milda ord i sammanhanget.



Fotade inte en enda bild, tappade lusten men även om jag hade
försökt hade jag nog inte fått upp kameran i trängseln!

Men idag är en annan dag, Jesper & Jenny vänner ifrån Göteborg
kommer hit till Grisslehamn med sin husvagn idag, sköj!
Inte nog med det, solen skiner på oss idag också ;-)


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Nä, men vad dåligt att inte få kliva av båten igen om det inte fanns något bra alternativ för er att äta...

Trevligt med lite tax-free shopping som plåster på såren. :)

Och ja... jag hade tänkt bloggstoppa, vi hade planerat att åka till Norge nu, så jag tänkte ta en naturlig paus då, men nu har vi investerat i både båt och kyl & frys, så det blir ingen regnig resa till Norge för oss. Kanske tar några dagar till Västkusten eller Öland i stället, om nu solen skiner där.

KRAM!

Postat av: Nina

Nä vad trist att ni inte fick kliva av båten och trist att dom tar in så mycket folk på båten att det inte finns nå vettigt att äta. Hoppas godsakerna från shoppingen är nått att ha i allafall.

Önskar er en fortsatt trevlig dag!

Kramens

2009-07-15 @ 11:01:06
URL: http://www.mystifix.com/husvagn/wp/
Postat av: Cia

M kommenterade att ni inte fick kliva av då de ville tjäna pengar på er i Tax freen och se det fick de ju göra.

2009-07-15 @ 11:16:20
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Caroline

Vilken tråkig båttur, och vilken dålig service av båtbolaget! Borde vara lag på att inte ta ombord så mycket folk på båten!



Hoppas drickorna tröstar lite åtminstone...



/Caroline

2009-07-15 @ 12:02:05
URL: http://ci-caroline.se/blog/
Postat av: Cia

Jag hade sagt att då hoppar jag över bord!

2009-07-15 @ 16:30:01
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Anders&Kerstin

Vi har käkat lunch på båt 2 dagar i rad!

Suveränt gott, någorlunda priser, dock ingen taxfree.

Om vi beslutat oss för att hoppa av hade det bara varit att klättra upp på bryggan igen, vilket jag inte funderade på, det fanns alltid plats!

Båten heter Pråmen och har nog inte lämnat bryggan på många år, ligger i Strömstad gästhamn, rekommenderas.

2009-07-15 @ 17:33:41
Postat av: Anonym

Ja du i bland blir det bara fel allting men som du säger i morgon är det en ny dag. solenn skiner på oss med tror du det är samma sol? kram

2009-07-15 @ 18:41:49
Postat av: Klara

Trist med en svälttur! :(

Får hoppas att campingen är mysig iaf!

2009-07-15 @ 20:16:35
URL: http://www.klaras.se
Postat av: joacim

Instämmer. Varför skapar den dessa atmosfärer?

2009-07-17 @ 22:58:54
URL: http://wehoo.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback