Sambalkotletter

Gjorde sambalkotletter igår som tillhör en av favoriterna här hemma!

6 fläskkotletter, med eller utan ben
2,5 dl grädde (jag använder matlagningsgrädde)
2,5 dl creme fraiche
1/2 dl soja (brukar ta aningen mindre)
1-2 tsk sambal olek

Jag brukar bryna och salta/peppra kotletterna lätt men
det ska inte behövas har jag läst någonstanns.
Lägg kotletterna i en ugnsform.
Blanda i hop såsen och häll den över.
Ställ in i mitten av ugnen, 150 grader i ca 90 minuter

Igår hade vi pressad potatis, sallad och pressgurka till, gott!


Kommentarer
Postat av: Margaretha

Låter smarrigt...men du...90 minuter stämmer det ??? Låter lite länge i mina öron.....

Kram

Margaretha

Postat av: Åsa

Ser gott ut men potatis om man kör GI funkar det? Var på en fest där jag satt och pratade med en tjej som var frälst på Gi. Jag hade nog dött utan mina mackor på morgonen och bara 1 1/2 dl mjöl om dagen. Just nu tänker mannen och jag "hälften" hade jag käkat middag och tagit tre korvar så tar jag bara 1 1/2. Får se om jag blir en lättare människa på detta sätt :-)

2009-07-27 @ 12:19:46
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Läsare i Göteborg

Jag ska faktiskt testa detta recept idag hade jag tänkt! :)

Tack för en MYCKET bra blogg!



/ hälsar en läsare i Gbg

2009-07-28 @ 10:12:57
Postat av: Maria

Mmm! Ser gott ut och låter gott, det ska jag testa att göra!

Kram Maria

2009-07-28 @ 15:03:19
URL: http://mariavestman.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmmmmmm

Gott, gotti, gott, gott!



// Kramen

2009-07-28 @ 18:29:18
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Annika

Visst är det gott med sambaloek-kotletter. Vi har också använt detta recept flera gånger. Mums!

2009-08-04 @ 16:34:20

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback