Stora jobbsökardagen

En dag helt ägnad åt att söka jobb med allt vad det innebär!
Fick igår veta att jag tyvärr inte fick jobbet på Brynässkolan
i hörselklassen som jag sökte före flytten så nu blir det prioritering
nummer ett att söka jobb.
Har suttit och filat på mitt CV för en nödvändig uppdatering efter flytten.
Men detta är något som absolut inte är min grej så jag försöker
så gott det bara går.
Att vara hemma så här är inte min grej känner jag,
känner mig onyttig på ett konstigt sätt......att man inte behövs.
Tror att ni som själva varit arbetslös vet vad jag pratar om,
själv hade jag aldrig varit det en dag tills jag flyttade för 8 år sen.
Även om detta inte är något man önskar sig så har det
fått mig att få mer förståelse hur det kan kännas att vara arbetslös.
Bara att besöka arbetsförmedlingen är gräsligt, nedvärderande
till 1000, känns som de utgår ifrån att man inte vill arbeta konstigt nog.
Nu hade jag ändå turen att få en bra förmedlare här i Gävle
men jag har skräckexempel från andra kommuner jag bott i.
Har ju sagt upp mig själv från mitt vik så någon a-kassa har jag ju inte
så det dåliga samvetet har jag inte vilket jag hade sist jag var arbetslös.
Men vi behöver självklart få en till inkomst så fort som möjligt!
Har hittat några jobb som jag ska och har skickat in ansökan på
så hopp finns det ännu så länge!



Med en dator som stänger av sig själv gång på gång är detta inte roligt,
gäller att spara ner hela tiden så inte alltför mycket går förlorat!
Små fula ofrivilliga ord hoppar okontrollerbart ur munnen
varje gång det händer, dvs OFTA!!

Kommentarer
Postat av: Monica

Förstår att det inte är kul att vara utan jobb och ska man då fixa sitt CV och söka via datorn så blir man lätt tokig om inte datorn är på en sidan - Lycka till!

Postat av: C a m i l l a

Lycka till med jobbsökningen! Du kan inte ta en liten snabbkurs i medicinsk terminologi och jobba hos oss? Det finns NOLL läkarsekreterare att få tag på och vi har verkligen kris inför sommaren.

Nä, allvarligt talat - hoppas att det löser sig! Jag skulle inte heller må bra av att vara hemma.

Kram!

2009-02-04 @ 09:52:29
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Margaretha

Detv är ingen rolig grej att försöka "förhäva" sig....för det blir ju lite så när man söker jobb.... Dottern håller på för fullt och hon har himla svårt med just att "sälja" sig själv....

Jag håller tymmarna för bägge två....

Kram

Margaretha

2009-02-04 @ 09:53:43
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Mia

Lycka till! Jag hoppas verkligen att du får nåt, och att det dessutom är nåt du känner dig nöjd med! Men vem kan motstå dig, du är ju en pärla!

2009-02-04 @ 19:16:16
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: NETTAN

Lycka till med jobbsökandet, håller tummarna för fullt!



Kram

2009-02-04 @ 19:28:58
URL: http://www.skorpan.bloggagratis.se
Postat av: Mia

Kram, kram!!! L

2009-02-05 @ 08:27:24
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

Trist att du inte fick jobbet!



Och som det ser ut på arbetsmarknaden i dag, så är det inte lätt!



Men jag ska hålla alla mina tummar för dig! Och att du hittar något!



// KRAM

2009-02-06 @ 16:13:02
URL: http://annalundberg.org

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback