Oväntade samtal

Börjar kunna se ett mönster i mitt bloggande nu,
vissa dagar flera inlägg om dagen för att sen bloggvila.
Stefan kom hem på torsdag kväll och åkte ner till Gbg igår
em så datorn har "vilat" under de dagarna han varit hemma.
Skulle tro att det kommer bli så framöver också,
blogga i veckorna och bloggvila på helgerna.

Stefan var väl inte 100% nöjd med att lämna Gävles vinterlandskap
igår em för att åka tåg ner till Gbg där han visste att det var grått/trist.
Så här såg det ut utanför vårat köksfönster igår fm (nobelparken),
snön vräkte ner och idag var det -5 och strålande
solsken mitt på dagen, underbart!



Idag har varit en sån konstig dag, oväntade samtal
med för mig helt okända personer.
Började med att en tjej ringde och presenterade sig som
Davids (som vi köpte lyan av) flickvän,hon ville komma och
hämta Davids post som jag ringt om.
Hon kom och vi började prata och det visade sig att hon flyttade till
Gävle och David från Sthlm i lördags,
liksom mig arbetslös och söker samma jobb!
Hur som helst så blev hon kvar jättelänge och pratade om allt möjligt.

Sen klädde jag mig för att gå ut och njuta av solen,
kom förbi en antikvitetsaffär som jag slank in i eftersom jag är
på jakt efter ett slagbord modell äldre.
Slutade med att jag satt i personalrummet med ägaren Paul i
nästan 2 timmar och pratade om ALLT möjligt.
Paul kommer ifrån USA men bott här många år och det visade att vi hade
gemensamma bekanta/vänner, ett otroligt roligt och spännande samtal :-)
Kommer absolut gå in dit på en kopp kaffe nästa gång jag är ute och går.
Han lovade att försöka få tag på ett bord och höra av sig om
han hittar något som överensstämmer med mina önskemål.
Så ni sitter jag här en smula förvånad över att två samtal
med helt okända personer kan kännas "så rätt".....oväntat!

Nu ska jag passa på att göra en liten efterlysning här i bloggen, praktiskt :-)
Ett slagbord helst modell äldre, inte för brett men ska
gå vika ut till minst 1,80.
Har du eller känner någon som har ett som de vill bli av med så hör av er,
gärna nött och lite skamfilat men helt!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad spännande! Jag tycker det är jättekul med såna där oväntade och trevliga möten. Såna ska man ta vara på :-)



Du skrev på min blogg att du var glad att ha sluppit spökerier. Och det SKA du vara! :-) För jag säger det ofta; att jag önskar att jag aldrig hade behövt uppleva detta. Livet blir sig liksom aldrig mer likt. Man är ju mer uppmärksam än man varit tidigare. Så nej, jag önskar ingen detta. Det har varit jättejobbigt.

Postat av: Monica

Här har vi också vinter nu och riktigt kallt. Men det är ok, för i dag har himlen varit blå med en stor sol!!



Vilka trevliga möten du haft - det är sånt som kan "göra" hela dagen

2009-02-09 @ 19:06:31
URL: http://mjsson.se
Postat av: Anna

Tänk vad lite som behövs egentligen!



Två helt okända människor, men ändå korsar dom din väg! Måste vara ödet!



Det är många som gör så där, bloggar under veckorna och har datapaus på helgen.



Nu ska jag äta kvällsmacka. Har varit på badhuset.



// KRAM

2009-02-09 @ 20:28:00
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Mia

Det är nån mening med såna där möten, Carina... L

2009-02-09 @ 20:30:13
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ejmis

Ett barn med sambo bor i Gävle. Hon är sjuksköterska och jobbar på sjukhuset.

2009-02-09 @ 20:37:52
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst va dem fina bilderna, va så fint ljus ute och såklart en underbart söt modell :-)

2009-02-09 @ 22:08:18
Postat av: soffie

här har det kommit massor med snö ihelgen å solen har tittat fram idag ååå va vackert allt blir då,

men vilken trevlig dag du fått !

må gott

2009-02-09 @ 22:08:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja visst va dem fina bilderna, va så fint ljus ute och såklart en underbart söt modell :-)

2009-02-09 @ 22:08:39
Postat av: Carina

Härligt med människor som korsar ens väg och man finner samhörighe på något vis.

2009-02-09 @ 22:18:14
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: kats

sånt här gillar jag att höra... tycker det är spännande ... hur ödet styr saker och ting...

lycka till med bords sökandet.

2009-02-10 @ 12:55:30
URL: http://kats.blogg.se/
Postat av: Synne.

Hej på dig.

Tänk att så mycket spännande kan hända på en dag.Hoppas du får tag i ett slagbord.

Hur går det för dig på jobbfronten.

Håller tummarna för att det går bra och du får ett jobb snart.

Förstår Stefan, att han inte ville åka tillbaka.

Men hur länge ska han fara fram och tillbaka så?

Jag håller tummarna för er där uppe ialla fall.

Fast jag saknar Axel....

Kram Synne.

2009-02-10 @ 15:12:33
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Caroline

Det är kul när oväntade möten kan få så trevliga effekter.

Hoppas du hittar ditt slagbord!



/Caroline

2009-02-10 @ 15:47:55
URL: http://ci-caroline.se/blog/
Postat av: Cia

Ohhh vilken positiv dag!

Fram för mer positiva dagar i världen, så borde det vara jämt.

2009-02-10 @ 16:55:21
URL: http://www.mysecretwindow.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback