Yoga

Så har jag då varit på yoga för första gången!
Lena och jag kom fram till att detta är nog vår grej, passar oss!
Tror på förening kropp, själ och tanke, att bli medveten
om andning och sin kropp är aldrig fel.
Sen är det säkert så att det beror på vilken lärare man har och Mattias
är grymt bra måste jag säga, otroligt behaglig röst att lyssna på.
Gjorde olika yogarörelser, andningsövningar och yogapositioner,
vad sägs om katten, svajande palmen och kaninen :-)
På slutet fick på prova på att meditera som jag verkligen skulle
vilja kunna utöva till 100%, lär vara lång träning för att komma dit.
1 timme och 45 minuter gick alldeles för fort,
 blev förvånade när han sa att det var slut för idag, oj redan!
Förvånad över att det var så pass många killar där,
hela 5 räknade jag ihop det till, jag som trodde det bara skulle vara tjejer.
Inne i lokalen är det absolut tystnad som gäller vilket känns bra för
att kunna behålla den känslan man har, tror att jag annars lätt skulle
 tramsa till mig vilket skulle vara pinsamt och högst opassande.

Något helt annat!
Var till IKEA Bäckebol i onsdags för att få se en stol som inte finns
på vårat IKEA här i Gävle när jag såg detta!
Vilken dröm, ett stort och rymligt dressingroom, organiserat och överskådligt,
vill absolut ha men förblir en dröm med det boendet vi har idag!



Idag ska jag ha Challe så jag tänkte passa på att ta en promenad
uppe i Hemlingby med honom, lite skogsmiljö mot stadens betong
skadar varken honom eller mig heller för den delen!
Strålande solsken till mig stora glädje OCH sorg,
herre guuud så fönstren ser ut.......skulle behöva......kanske.....får se.

Kommentarer
Postat av: Anna

Visst är det skönt med Yoga!



Jag är mer Yoga människa än vad jag är QiGong männsika.



Ha en skön torsdag med Challeballe!



// Kramisar

Postat av: C a m i l l a

Vad kul att ni gillade det redan första gången! =)

Och vad länge det höll på - vår håller på 60 min.

Och ja... jag vill också ha dressing-room! Vilken dröm!

KRAM!

2009-08-27 @ 08:17:00
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Ciaia

Har inte ro för yoga ;-) Blir stressad av för mycket lugn ...



Dressingroom tror jag är varje kvinnas dröm, men även en del mäns.

2009-08-27 @ 09:31:41
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Maria

Vad bra för dig att du gillade yogan! =) Min kropp skulle oxå behöva lit uppmjukning. Jag gick på Poweryoga tidigare, det var bra, vet inte varför jag slutade!? Ha de bra på prommen, hälsa gullegrisen (Challe) oxå!=)Kram Maria

2009-08-27 @ 10:55:44
URL: http://mariavestman.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag gick ett par år i sk basal kroppskännedom där man just arbetar efter en balans mellan kropp, själ, tanke och andning, det var superskönt och bra, jag brukar köra det hemma numera.

Ha en bra dag och en skön promenad, själv ska jag kika ner i färgburken och måla lite till :)

2009-08-27 @ 11:58:32
URL: http://mystifix.com/husvagn/wp
Postat av: C a m i l l a

I dag blir det din goda lax i ugn här. Spännande! Den ser supergod ut. :)

Kram!

2009-08-27 @ 13:43:24
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: julia

Ja, egentligen kanske man skulle prova lite yoga nån gång men ja har så svårt för såna där stillasittande grejer där man ska fokusera på nu och här... =)

Kram

2009-08-29 @ 23:14:25
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback