Vin eller mat?

Jodå vi var en sväng till IKEA igår också :-)
Jag är en USEL shoppare, ett ynka underlakan lyckades jag få ihop!



Vad roligare är att vi börjat fundera på vad vi ska ha för möbler på
vår nya balkong, soffgrupp eller en matgrupp?
Vi tittade på båda delarna men behöver tänka över vad vi behöver.

En soffgrupp där man kan sitta gott och sippa på ett glas vin t ex?



En sån här grupp sitter man ju betydligt bättre i om man t ex äter,
en matgrupp och en vingrupp alltså, frågan är vilket behov vi har?



Vår balkong är inglasad vilket gör att vi kan inreda den hur
vi vill utan att behöva tänka på regn och blåst!

Gårdagens goda gärning:
Krille och jag räddade en hund som kommit vilse.
Hunden irrade runt mitt i korsningen utanför dem så jag ropade
till Krille att försöka locka på den under tiden jag ringer polisen för
att höra om de fått in något samtal om en bortsprungen hund i Bomhus.
Krille fick tag i den och just som jag blev kopplad til avd 
"bortsprungna hundar" kommer en man i bil som letar efter sin hund.
Både vi, ägaren och hunden blev såklart glada, lyckligt slut alltså!

Nu ska jag göra mig ordning för att gå ner till polisen och fixa nytt leg!
Tänkte också med hjälp av passet försöka få ut min lön som jag fick
för över 2 veckor sen men inte lyckats få ut :-)

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Oj, vi måste också ut och kolla på utemöbler. Var ni på Owes? Jag är inne på att ha mer som ett matbord där man kan sitta och äta. Det ska vara stort så att minst 8 pers får plats...

Praktiskt med inglasat, då har man ju mycket mer valmöjligheter. :)

Nä, jag känner inte Ragnar... fick bara för mig att han bodde där, men i går då vi åkte förbi såg det inte ut som en äldre man som bodde där, det var jättepyssligt och sött... Den vägg ni satt upp mellan förråd och hus var kvar.

Kram kram! Lycka till med fotot nu.

Postat av: Tina

O gud nu längtar man ju att kunna sitta ute på altanen:D

Snygga möbler vad det, men svårt att både tänka praktiskt o snyggt;)

2009-04-15 @ 09:17:31
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: Cia

Det kallas tvångsspar och är väldigt populärt nuförtiden.



Avdelningen för borstsprungna hundar ;-) Jo jag tackar jag... det är en stackare som är anställd 3 minuter/dag som sitter på den avdelningen .

2009-04-15 @ 09:43:06
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Anna

Vilken tur att det slutatde bra med hunden!



Hm, vi behöver också nya möbler till ballkongen. Vi har ju sol där fram till 13, sedan blir det skugga. Men vi sitter där ute och äter middag och så.



// KRAM

2009-04-15 @ 13:16:31
URL: http://annalundberg.org
Postat av: Mia

Du kan ju sitta och sippa vin i en matgrupp också, den där såg ju dessutom bekväm ut... L

Lycka till med det övriga idag :-))

2009-04-15 @ 15:27:11
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tycker ni ska satsa på matgrupp! Vi har en vingrupp och det är inte speciellt skönt att äta vid den tyvärr... Matgruppen du visar här ser ju väldigt bekväm ut! Hade gått utmärkt att dricka vin vid den. Men å andra sidan kan man dricka vin på en pinnstol också.. :o))

Kram

2009-04-15 @ 20:05:39
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Monica

Skulle önska att min balkong också var inglasad `suck´ Snygga båda dom där två grupperna - svårt att välja men jag skulle nog ta en som är bekväm att sitta vid då man äter. Man sitter säkert bekvämt där med ett glas vin också :-)

2009-04-15 @ 21:20:19
URL: http://mjsson.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback