Snölängtan

Vaknade imorse och tittade på termometern som visade
nästan -7 grader, underbart, jag myser och längtar
efter en RIKTIG vinter!

Nu är det 10 år sedan århundradets snöstorm drabbade Gävle
och tro det eller ej men för min del skulle det gärna få vara så varje vinter!
Är e stor älskare av årstider, då menar jag riktiga sådana med
kalla/snörika vintrar och varma/soliga somrar!

Minns ni vintern -98? Jag gör det med glädje!



Idag är en sån dag som vi bara är hemma och grejar lite!
Väntar på blocketkunder som kommer och hämtar grejer som vi säljer
också ska jag rota efter mer att annonsera ut där tänkte jag,
tar visst aldrig slut här hemma!

Till kvällen äter vi 3-rätters middag:

Förrätt Smördegsinbakad västerbottensost

Varmrätt Pasta Galigola Penne med kyckling i krämig sås bestående av
pesto, grädde, soltorkade tomater, färsk basilika och hyvlad parmesan

Efterrätt Exotiskt fruktsallad med en varm vitchokladsås

Men först nu ska jag ut och kratta upp de sista löven som blåst ner!
Njuta av det kalla vackra vädret, solen strålar
 från en klarblå himmel just nu!

Kommentarer
Postat av: leila

Hej. Jag är presis som du. Jag vill ha en riktig vinter med massor av snö. Det ska vara rejält kallt och snön ska gnistra. Gärna någon snöstorm lite då och då :) ha en trevlig lördag. kramis leila

Postat av: Sus i dus i desperat träning!

Oj var det 1998, jag minns när jag väntade en utav döttrarna som är född 1996 och vi skulle visst hem någon gång där på vintern och det började snöa och det blev värsta snöstormen och precis i gävle var det värst! Vi såg ingenting och hade knappt en bilväg att köra på och fy vad hemskt det var! När vi äntligen passerat Gävle och kommit ut på E4 så blev det bättre och kunde pusta ut den sista biten hem till föräldrarna!



Oj den tre rätters middagen hade man ju inte tackat nej till!



I dag har vi strålande sol och klarblå himmel!



Kram Sus

2008-11-01 @ 12:10:39
URL: http://sus68.blogspot.com
Postat av: Cissi

Ja lite snö vill jag också ha, och den får gärna ligga kvar och inte bli slask efter två dagar. Det var så härligt när jag vaknade upp i morse och landskapet var alldeles vitt. Bara av rimfrost men det var vackert ändå.



Den där middagen blir nog god! Västerbottenost är en favorit och varm vit chokladsås låter också gott. Hoppas ni får en härlig kväll!

Kram

2008-11-01 @ 12:30:33
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Cia

Ingen husvisning i helgen?

Fördelen med att ni beslutade er att flytta måste ju vara att nu får ni bo i ett tillfixat hus som inte är halvmålat typ i trappen ;-)

2008-11-01 @ 12:42:45
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: josan

he vännen själv ska vi på fest hos min kusin har inte set han på evighet här i skåne har vi haft vit med och stålande sol det ni ska äta lät ju riktigt smarigt säkert inga kalorier häller ha ha kram

2008-11-01 @ 14:52:16
Postat av: Margaretha

Du....den där menyn skulle sitta fint.... När kan vi komma ?????? ;D

Vädret är verkligen helt underbart....

Kram på dig

Margaretha

2008-11-01 @ 15:17:35
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Tina

Smördegsinbakad västerbottensost är ju så gott... här blir det tjälaknöl med potatisgratäng med cheddar.

Ha en skön kväll!

2008-11-01 @ 15:18:59
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: malin

Låter som en skön dag hos er också.

Vintrar som verkligen är vintrar är väl underbart!

Jag minns också snövädret i gävle:)

Det var häftigt, vi var inte där, men åkte in till svärföräldrarna så snart vägen var framkomlig.

Sååå häftigt!

Maten låter jättegod!

2008-11-01 @ 15:45:40
URL: http://pillris.blogg.se/
Postat av: Nina

Visst är det härligt med vinter, vi sitter just nu uppe i vintriga Säfsen, idag har det vart ca -4 grader, snön har gnistrat som kristaller i naturen, helt underbart.

Om jag inte missminner mig så var det den vintern bandvagnar m.m fick köra ut bla mat till äldre, flytta på äldre från sina hem m.m, det snö på alla håll och kanter på många håll i Sverige de året. Sandra föddes 29/11 det året vilket och var 1:advent dan efter så hade vi dryga 2 decimeter snö på marken i Motala :)

Mums vad god middagen låter.

Önskar er en fortsatt trevlig helg!

Kram Nina

2008-11-01 @ 18:02:47
URL: http://www.mystifix.com/husvagn/wp/
Postat av: C a m i l l a

Mmm, vilken gourmetmiddag! Hoppas den smakade bra, trots att du också nallat lite smågodis före. Vad knäpp man är...

Vår lammstek var himmelsk i alla fall, trots att jag förstört aptiten lite med godis.

Härligt att försäljningen av grejor går bra. Hur går det med huset? Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa snart! Maximal otur att sätta igång med husförsäljning precis nu.

Jo... mina hemska grannar. Den ena bor ju här i byn (eller bodde, nu är han inlåst i många, många år...)

Den andra bodde bredvid mig i Albion för 15 år sedan och var en riktigt obehaglig typ.

Kram på dig!

2008-11-01 @ 21:38:59
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mia

Visst är det väl härligt med snö och riktig vinter?? Fast det får finnas gränser för hur MYCKET snö det blir ;-)

2008-11-01 @ 21:40:25
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: solgudinna

Fy sä kallt. Här hade vi + 1.8 och det är kallt.

Jag gillar när det är frost och vindstilla. Men snön kan hålla sig veck.

Kram.

2008-11-01 @ 22:53:13
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: irre

Men fy vale vilket oväder du visar i bloggen...tacka vet jag sommaren..vintertid vill jag inte ha nån snö..kanske därför jag bor söderöver...däremot gillar jag mat så din meny fick det att vattnas i munnen...får nog gå och ta mig en kvällsmacka :-)

ha det gott/irre

2008-11-04 @ 21:29:13
URL: http://allatider.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback