Husvagnsliv i Fjällbacka

Har märkt i helgen att jag inte alls tar mig tid att blogga när

vi är i husvagnen längre som jag gjort tidigare.
Blir bara inte av att sätta ner vi datorn och skriva.
Åkte ju upp till husvagnen i onsdags redan och kom hem
idag på em vilket ju i vanlig ordning också gör att värmen
kommer lagom tills vi ska börja arbeta igen.
Skulle kännas underbart om vädret kunde vara skönt även

de lediga dagar vi har istället för bara arbetsdagar.
Jo det var faktiskt ett gnäll ni läste, kan bara inte fatta att det
är så här helg efter helg som det  varit sista månaden nu.

Igår klättrade vi upp på utsiktsplatsen för
att se hur campingen ser ut på håll.
Här är den del av campingen vi står på,
vår vagn vid den röda pricken på bilden!

image1049

Precis bakom oss står Göran och Helen,
mellan våra vagnar har vi vatten och avlopp vilket känns lyxigt värre!

image1051

På vägen hem idag satt jag och undrade vad vi gjort hela dagar.
Utflykt till Grebbestad en dag och annars bara kortare
turer in till själva samhället i Fjällbacka.
Valborgselden vågade de inte tända pga att det
blåste för mycket på onsdagskvällen :-(
Varje kväll har det varit pubkvällar i grishuset men vi har
bara varit där nere en kväll vilket kändes nog.
Igår kväll bjöd Göran & Helen på grillad fläskfilé med
en hel massa olika tillbehör, så otroligt smaskigt alltihopa.
En kollega till Stefan och Göran kom och hälsade på oss i fredags
annars har vi mesta bara gjort som dagen och vädret tillåter.
Har legat och läst en del då det varit regnigt och trist ute,
känns lite extra roligt att läsa (Camilla Läckbergs) Tyskungen
på plats, vet ju hur alla ställen ser ut som man nu läser om i boken.
 
Kommer ännu en ny bok av Läckberg nu den 28/5, Sjöjungfrun!
En bok som jag ska försöka läsa på plats, får ju passa på
när chansen finns såklart!

image1048

Nu återstår vårt vanliga söndagsgöra, plocka lite och
 förbereda sig för en ny arbetsveckan, en hel sådan dessutom!


Kommentarer
Postat av: ejmis

Ni bor verkligen "mitt i smeten" på campingen =)

Postat av: Caroline

Och jag som varit hemma hela helgen, har inte heller haft tid att blogga, det har varit fullt upp ute i trädgården (vi hade bra vaäder alla dagar utom torsdag) och med barnens fotbollsmatcher.

Men ni bor fint på campingen tycker jag!

/Caroline

2008-05-04 @ 17:49:28
URL: http://ci-caroline.se/blogg/
Postat av: Mia

Vilket läge! Tycker nog det påminner lite om kolonistugor.. ;-)
Ja, vi verkar vara ett bra gäng på kollo också, dom är jättetrevliga..!! Kanonväder har vi haft i helgen så det har enbart varit roligt att vara där även om det kommer att kännas i kroppen i form av träningsvärk i morron! *L*

2008-05-04 @ 17:56:29
Postat av: ugglan

Tänk att vi varit så nära varandra i helgen.... Ligger "er" camping i Fjällbacka? "Vår" vet du ju vart den är. Tyvärr ska vi inte ner dit förrän första helgen i juni, det blir ju Turkiet 2 veckor först!
Vad bra att ni kunde byta plats. Det är viktigt att få solen i rätt läge.....
Vi har också varit in till Grebbestad under helgen men annars lämnade vi knappt campingområdet.....
Ha det så gott. Kram Ugglan

2008-05-04 @ 19:23:28
URL: http://ugglan.bloggagratis.se/
Postat av: Nettan

Och jag har oxå varit hemma hela helgen men inte har jag hunnit blogga så mycket för det heller....
Vi har haft helt OK väder här uppe, soligt och molnigt omvartannat.
Ha en super duper arbetsvecka nu.

Kraaaaaaam

2008-05-04 @ 20:28:51
Postat av: Camilla

Det är väl skönt att du kan koppla bort bloggen då du är ledig. :)
Jag är inte ensam om att längta efter Camilla Läckbergs bok, har t o m nedräkning på min blogg tills den släpps. Gillar verkligen hennes böcker.
Jasså, det hade jag ingen aning om, att våra hus byggdes på "ödlemark", det förklarar att det ständigt dyker upp såna varje sommar i dammen. :) Tack för informationen. :)
Kram på dig!

2008-05-04 @ 20:44:35
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Margaretha

Låter helt rätt att låta bloggen vila lite....man kan ju inte missa att vara ute istället.....
Ser fint ut däruppe i Fjällbacka....
Kram
Margaretha

2008-05-04 @ 20:49:37
URL: http://catriend.blogg.se
Postat av: Marie

Det låter som om ni har det bra. Bloggen behöver du ju inte direkt oroa dig för, den finns ju kvar till höstmörkret..;-)). Det var fina bilder som har lagt ut. Tråkigt att ni får så dåligt väder hela tiden. Här växlar det mycket men vi får lite fint varje dag...man får vara tacksam för det lilla,..;-))

2008-05-04 @ 21:39:52
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Annika

Förstår att du inte bloggar så mycket när du är på campingen! Det är skönt att bara "vara" och inte ha en massa man känner sig tvungen till! Fast jag vet ju att du tycker det är kul att blogga. Tur för oss andra som får glädjen att läsa lite om vad som händer:-) Nu är det bara några veckor till innan vi också kommer upp och hälsar på. Ska bli så roligt att träffas igen!
Kramisar,
Annika

2008-05-04 @ 21:42:28
Postat av: synne

Visst är det skönt att vara långledig,men man vill kanske ha bättre väder än när man måste jobba.
Bloggen finns kvar.Du får ju bara mera att läsa hehe...
Kram från nabolandet som snart flyter iväg :D

2008-05-05 @ 07:02:09
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Anna

Åh, ni verkar ha så mysigt på era turer med vagnen!

//Kramelikram

2008-05-05 @ 14:53:12
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: Helena

Du ska inte ha dåligt samvete för det, vi finns här ändå och snart är vår vagn klar. Vi kommer inte ens ha tv med :0)
Kram.

2008-05-05 @ 17:31:19
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Cissi

Det är väl härligt att koppla bort bloggandet när man är ledig! Och bloggen finns ju kvar här regniga dagar. När man är på turné så som ni är finns det roligare saker att göra! :o)
Kramar

2008-05-05 @ 20:00:18
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: soffie

låter som en hellyckad helg!
Å vad bra med en ny bok av Läckberg igen,
visst är det kul när man läser böcker och man känner igen sig på platserna som beskrivs!
Ha det bra under veckan!

2008-05-05 @ 20:07:49
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: soffie

Glömde säga:
jag har länkat till dej om det är ok!!!

2008-05-05 @ 20:09:50
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Nina

Visst är det märkligt att det ska vara dåligt väder på helgerna och fint på veckorna när man inte hinner vara i husvagnen (gnäller här med, iofs gnäller om allt just nu här hemma o tålamodet tryter ;), finns nog en anledning till det ;) )
Kollade igenom lite pocket böcker jag som jag inte hunnit läsa ännu och se på attans jag har också en bok av Läckberg (Olycksfågeln).
Ska sätta mig och läsa den tänkte jag nu kommande helg :)
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Kramens

2008-05-06 @ 17:55:45
URL: http://www.mystifix.com/husvagn/wp/
Postat av: Malin

Ja jag såg att den boken ska komma ut snart! Har ju läst alla hennes andra böcker nu så den kommer väl till pass! Nu har jag äntligen en ny dator förresten :-)

2008-05-07 @ 11:10:41

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback