Glad & Arg

Tar det roliga först då.
Brynäs vann igår för första gången på en hel månad
och glad är jag för det såklart.

En av gårdagens "vinnare" var målvakten
Jacob Markström
som nu äntligen fått förtroendet att vakta "kassen" i 2 matcher.
Jacob är en av de allra första barnen jag hade på min avdelning
när jag började jobba på förskola uppe i Gävle så nog känns
det extra roligt att följa honom och se hur duktig han blivit.
Kanske blev han påverkad av brynästjatande "fröknar" :-)

Mindre roligt idag var bussresan hem från jobbet.
Den hastigheten chauffören höll var då absolut inte tillåten.
Skulle avgå 15.57 från mitt jobb men som tur var kom jag ut tidigare
eftersom det avgick 15.55 redan.
Sen skulle den komma fram till Skepplanda 16.15 där jag sen byter
buss men den släppte av mig 16.06, han körde in 9 minuter alltså.
Jäklar va rädd jag var på den smala kurviga vägen.



Ringde Stefan helt gråtfärdig med hjärtat i halsgropen.
Så här kan det ju inte fortsätta så jag ringde minsann till Västtrafik
när jag kom hem och det tänker jag från och med nu göra VARJE gång
de kör som idag. Kanske ska tillägga att chauffören rastar efter att han/hon
lämnat Skepplanda, suck suck vilket skit med dessa bussar.

Kommentarer
Postat av: Mia

Usch då! Du är väl lite "bussrädd" också om jag inte minns alldeles fel???
Nästa vecka campar vi istället för att odla, eller hur?? ;-)

Postat av: Carina

:/
Illa att behöva gruva sig för bussfärden till och från jobbet.
Ring! De har ansvar för många liv i en buss.

2008-02-26 @ 22:26:30
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Anna

Kanske chaffisen hade bråttom till rasten... Var kanske toanödig eller nåt. Men jag håller med dig! Det är inte konstigt att det händer bussolyckor eftersom bussarna knappt inte har tid att stanna vid hållplatserna.

//KRAMISAR

2008-02-27 @ 08:32:02
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: Monica

Klart att det inte ska gå till på det viset. Man ska ju känna sig trygg då man åker buss. Bra att du ringer!
Kram

2008-02-27 @ 11:19:16
URL: http://mjsson.com
Postat av: Ariel

JA, det är bara att ringa! Tillslut måste ju Västtrafik inse att turtiderna inte håller.

Jag kan ju kanske tillägga att han måste skynda sig till sin rast. Eftersom han har en lagstadgad rast som han måste ta efter en viss tid och den måste vara ett visst antal minuter lång. Det konstiga med dessa regler är ju att de gjorda för att öka trafiksäkerheten (inga trötta förare) men resulterar i en massa fortkörningar mm. Det vore nog bra om det fanns lite flexibilitet i arbetstidsreglerna. Samt en rättvisare tidtabell, naturligtvis.

2008-02-27 @ 13:06:17
URL: http://arielleman.wordpress.com/
Postat av: ugglan

BRA ATT DU RINGDE!!!!! Jag hade gjort samma sak... Själv är jag rädd för att åka med okända personer som jag inte litar på i trafiken!!! Jag ringde själv ett taxibolag en gång!!!
Ha det så bra. Kram Ugglan

2008-02-27 @ 22:38:04
URL: http://ugglan.bloggagratis.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback