Utmaning om julen

Har du köpt en chokladkalender?

Nää ska jag äta choklad ska det vara enkelt,
trassla med luckor är inte riktigt min grej!


Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
Förmodligen hade jag gjort det ja....

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Inte en endaste en!


Till vem är det svårast att köpa till?

Alla, precis alla verkligen!


Dricker du alkoholfri glögg?

Ja visst händer det!


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

Ja visst, undviker det så mycket det bara går.

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

Har inte sett det ännu men har tänkt att jag ska
titta för att kunna diskutera med barnen på jobbet.


Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Nu är ju jag så gammal då så jag svarar Teskedsgumman :-)

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig
vågat/orkat eller kanske glömt?

Skulle i så fall vara att jag borde skickat
ett julkort till Persbrandt då!

Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Jag annars men i år är det glest måste jag erkänna.

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut?
Hur ska den se ut?
Jag, förra året gjorde jag det själv och så nöjd har jag då
aldrig varit innan med en gran tror jag!

Plastgran eller äkta
Förra årets äkta var ju häftig så svar ÄKTA!


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Både att ge och få är ju roligt, svar båda!

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

Har firat utomlands också vilket har känts helt rätt då,
beror på var man är också, är man där det är vinter
är det ju helt okey!

Känner du någon julstämning nu?

Knappast, funderar på att klippa gräset ikväll.......


När kom din julstämning?
Tvivlar på att den kommer, krävs snö för det!

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
Lördagen innan första advent brukar jag plocka fram dem.

När julpyntar man?
Lite då och då, av tomtar längre fram men eftersom jag har
mycket vita julsaker så tar jag fram det tidigare.

Skickar du julkort?
Ja men minskade ner betydligt förra året,
i år skickar jag men inte så många.

Vilken senap till skinkan?
Duger bara med en och det är Johnnys

Viktigaste på julbordet?
Köttbullar (mammas eller syrrans), prinskorv, skinka,
ost, ägghalvor och rödbetssallad!

Julmusik jag inte kan vara utan?
Ainbusk Singers är en klar favorit sen några år tillbaka!

Världens bästa jullåt?
Ehhh den kan jag inte svara på, passar den alltså!

Julknäcke eller vörtbröd?
Knäcke!

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Choklad, tryffel, kola, knäck och ischoklad,
godisråtta som jag är!
Förra året gjorde jag en del själv men i år struntar jag i det!

Vilka traditioner har ni?
En tradition sen några år tillbaka är att vi alltid bor på
hotell i Örebro på vägen upp till Gävle för att mysa lite!
Går ut och käkar på restaurang innan vi går tillbaka till hotellet
som har ett riktigt julmysigt frukostrum där vi sitter länge
och myser på morgonen innan vi åker vidare norrut!

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
 Båda delarna.

Pepparkakor - Lussebullar        
Skumtomtar - Knäck          
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka 
Lax - Sill        
Revbenspjäll - Janssons frestelse   
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej  Klarar inte någon, kväljningar!
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt

Hemma - borta 


5 Fördelar med julen enligt mig:

  • Ledigheten
  • Gemenskapen
  • Mysig stämning förhoppningsvis
  • Mat, godis och dryck, gott är det!
  • Paketen :-)

5 Nackdelar med julen enligt mig:

  • Att jag fyller år mitt upp i allt!
  • Allt åkande som det ju ska bli slut på snart :-) 
  • Att man inte hinner med alla man skulle vilja när
    man åker upp till Gävle för att fira julen, lite stressigt ibland.
  • Hittar faktiskt inte fler hur jag än försöker, 3 blev det bara! 



    Skulle du nu känna att du också vill göra
    utmaningen så var så god, ordet är ditt!

Kommentarer
Postat av: ♥Blondiie♥

hahaha klippa gräset, hahah ja vi bort verkligen i sverige!!! snö hade varit mkt bätter!!!

min dotters pappa bor i gävle...

Det är en bit, närmar ebestämt 52 mill från gbg=)

trisst att fylla rut jul, sonen fyller på nyår å jag strax efter=(

verkligen soj du ville var amed=) ha en supermysig kväll! kamis

Postat av: Cissi

Nej, inte i Göteborg utan i Varberg.

2008-12-10 @ 19:10:27
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Fy sjutton vad vi e lika....nästan lite läskigt....fast jag fyller år i september....

Kram

Margaretha

2008-12-10 @ 20:17:34
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Eva

Du är så usel på att utmana andra (fast jag uppskattar iofs att själv få välja vilka utmaningar jag vill anta) så denna snor jag.

:)

2008-12-11 @ 09:03:54
URL: http://blendamig.wordpress.com/
Postat av: C a m i l l a

Vilken kul lista, den kanske jag också gör - men den var väldigt lååång!

Ainbusk:s julskiva är en favorit även hos mig, men i år uppgraderade jag mig lite och köpte Peter Jöback, den är också bra.

Kram!

2008-12-11 @ 13:17:01
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback