The Bank Job

Igår kväll tittade vi på en film som just nu ligger på topplistorna,
The Bank Job som är en verklighetshändelse från 1971
Känns riktigt retro, en kuppfilm som känns hur häftig som
helst med tanke på att detta har hänt i verkligheten

Varför ville över 100 pers inte uppge vad de hade i sina
bankfack när de gjorde polisutredningen.....jag vill veta!
 Varför är Michael X:s akt hemligstämplad ända
fram till år 2054, en av bovarna alltså......jag vill veta!

1971 grävde sig tjuvar in i bankvalvet i en bank på
Baker Street i London där de länsade alla bankboxar på kontanter och
juveler och div annat värda över tre miljoner pund.
Bytet hittades aldrig och ingen arresterades trots att polisen
visste vilka det var som genomfört rånet.



Sticker ut med en 4 av 5 möjliga

Se filmen och tyck till själv!

Kommentarer
Postat av: Anna

Många boktips du kommer med! Kan vara bra till julklappstips också.



Själv har jag regat mig på denna sida:



http://www.lovefilm.se/home.do



Får se hur det fungerar.



// KRAM

2008-12-04 @ 14:41:19
URL: http://annalundberg.org

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback