Brännmärkt

Läst en alldeles underbar bok som Göran & Helen tipsade om!
Brännmärkt av Catharina Ingelman Sundberg!

År 1391 seglar den unga borgarhustrun Anne från
Lübeck till sin barndomsstad Stockholm.
Hon väntar sitt första barn och hoppas börja ett
nytt liv tillsammans med sin make.

Drömmarna slås i spillror när ett våldsamt oväder
blåser upp och det gamla hansaskeppet förliser.
Som enda överlevande räddas Anne i land i skärgården av ett fiskarpar.
Snart inser hon att hon svävar i livsfara och lyckas fly in till staden.
Där föder hon en dotter, men får förtvivlad beskedet att
flickan inte klarat sig. Spännande från första sidan...................



Brännmärkt är den första delen i serien om Anne Persdotter,
en fängslande berättelse från det medeltida Stockholm.
Har redan börjat på del två som heter Förföljd.

Betyg 3,5 av 5......ett stycke svensk historia på köpet

Kommentarer
Postat av: Cia

Hmmm måste ni sukta med en massa böcker man bara vill läsa... Jag måste snart ta tjänstledigt bara för att hinna läsa lite. Deet har jag verkligen inte råd med ;-)

Postat av: Pia

Tack :-) ännu ett tips jag tar till mig Har tyvärr inga tips själv än så länge Jag har fullt upp med att fylla på och läsa min bokhög Ha en trevlig helg

2008-08-22 @ 07:34:26
URL: http://www.dalmatinerna.se
Postat av: C a m i l l a

Ska lägga den på minnet också, liksom ditt tips om Mankells nyaste. :)

Tackar!

Kram och ha en fin fredag!

2008-08-22 @ 07:58:38
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Cissi

Så det är en serie!?!

Jag har lyssnat på förföljd och den var jättebra!

Finns det fler böcker i serien?

Kram

2008-08-23 @ 10:47:38
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Annette

Denna har jag också fått och precis börjat på. Ska bli spännande att se om jag också fastnar för dessa böckerna.

kram annette

2009-01-13 @ 09:34:52

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback