Ugnsrostad baconpotatis med blomkålscreme och kyckling

Här kommer receptet på den rätten som vi bjöd på igår,
flera som frågat efter det!
Busenkelt men väldigt gott, har faktiskt gjort blomkålscremen till falukorv
vilket också fungerade bra!

Kycklingfilé med baconrostad potatis och blomkålscreme


Blanda oskalad skivad potatis och tärnad bacon i oljad form och lite salt o peppar,
in i ugnen 200° ca 15 minuter.


Blomkålscreme

½ -1 blomkålshuvud kokas med

1 dl grädde och 1½ dl mjölk och

1 buljongtärning till kålen är mjuk, smaka av med lite salt o peppar,
mixas till bra konsistens.


Stek eller grilla 1 kycklingfilé per person

Bon Apetit

Kommentarer
Postat av: Mia

Mums! Visst är det kul att testa nya recept på potatis? Jag skulle ha väldigt svårt att klara mig utan potatis, faktiskt...

Postat av: Chrissie

Mums - detta låter riktigt gott. Måste jag testa någon gång. Själv har jag också alltid plats för något sött efter maten, hur mätt jag än är. Märkligt fenomen det där ;-)
Kramar Chrissie

2007-09-30 @ 17:19:37
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Mia igen

Det var första gången jag gjorde det...EFIT...men jag vet inte om jag är godkänd än! :-)

2007-09-30 @ 18:43:12
Postat av: KvinnaFruMamma

Låter gott, får lov att prova det någon gång!
Ha en bra dag!
kram

2007-10-01 @ 10:07:18
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Cissi

Tackar för det! Detta ska jag prova i helgen!
Kramen

2007-10-01 @ 20:58:41
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: inger

Hej Carina!

Handlade hos din mor och syster i deras underbara blomsteraffär på Brynäs i Gävle idag. Fick tips om din blogg plus flera goda recept som du komponerat. Recepten plus ett otroligt trevligt bemötande har räddat min helg med många gäster. Laxrätten åt vi idag, superb!!! Kycklingen i kylen över natten blir mina gästers överaskning imorgon. Tack!

2008-06-14 @ 22:05:13

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback