Shopping

Kolla tjejer ( och Micke ) vad som kom i brevlådan idag!!
Paketet från Vimsadekor, oj vad roligt, spännande att sätta upp det,
foto kommer när det är uppsatt på väggen.
Så nu vet ni att om ni beställer  så kommer det men det tar lång tid.
image460
När katten är borta dansar råttorna på bordet eller om man så vill,
när Stefan är borta  (Tyskland) shoppar Carina!
Tog bussen in till Gbg för att kika  runt lite, kanske hittar något skoj tänkte jag.
Inne på Åhlens var jag och handlade grejer för en skön
"pyssla om dig själv kväll" som antingen blir ikväll eller imorgon kväll.
Badsalt, badskum och olika badbomber.
image461
På 
Indiska hittade jag väggklockan som ska sitta på väggen uppe
i tvrummet, även den lilla hyllan och väggfacket köpte jag där,
ska sitta i köket och samla post som annars ligger på bänken i högar.
Tandborstmugg, kammarljusstake och 2 ursöta ljuslyktor som är lite
frostade med en liten blomkant nertill, dessa saker inhandlades
Balders Hage som är en av mina favoritbutiker i Göteborg.
Så mycket fint till verkligt bra priser, väl värt ett besök om man är på
någon av de 3 ställen de finns på.
image464
Väl hemma i Älvängen igen så gick jag in på Röda korset och
fyndade ännu mer. En liten mjölkkanna och en gammal
glasburk med handtag och lock i fattigmansilver, 40:- för båda!
image463
Undrar om jag är lite nojig när det gäller vissa saker,
en av dem är när jag ska åka buss numera.
Efter alla de olyckor som hänt sista åren så har jag
blivit mer och mer rädd att åka både bil och buss.
Tror det var den olyckan mellan 2 bussar utanför Uppsala
förra året som gjorde det värre.
När jag stiger på bussen finns det  bara en sak i huvudet,
var är säkrast att sitta nu då?
När jag klev på fanns där gott om lediga platser så då valde
jag en på mitten, inte på chaufförens sida utan den andre.
Men när jag skulle hem var det nästan fullt när jag kom rusande,
där fanns 2 lediga platser, eftersom det är ca 35-40 minuters resa
så vill man gärna sitta ner.
Slutade med att jag hamnar på andra sätet bakom chauffören!!!!
Det är säkert den värsta plasten som finns om det händer en olycka,
där satt de som omkom i Uppsalakrocken.
Jaja, nu är jag ju hemma välbehållen som sagt, jobbigt när det
känns så, hur är det för er andra, några bussnojor?
Nää nu får jag avsluta, måste gå och tända upp lite, regnet öser ner
så jag behöver tända lite lampor och ljus här hemma!

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj så mkt fint! Så du tänker bli len och mjuk nu :D
Var har du hittat lådan som man skymtar i bakgrunden på badgrejer bilden? Den var skit snygg! Sån vill jag också ha!
/KRAMEN

Postat av: Mia

Vad underbart, härligt lyxigt med "spa"*L* Har badkar, men varmvattnet tar slut efter en liten stund, så då kan det kvitta!
Och vilka fynd du har gjort, det är bara att gratulera, juuu... :-)

2007-09-21 @ 18:47:16
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Chrissie

Kul att se hur väggen blir med dekorationen. Visst är det härligt att bara ta en heldag med shopping. Balders Hage gillar jag också, kan gå där hur länge som helst och titta på allt fint.
Trevlig helg. Kram!

2007-09-21 @ 19:35:22
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: syrran

det va värst va det handlas här då.kul kul kul...ska bli kul att se väggorden,har bestämt mig nu ska måla skåpet vitt ,med svart text på.

2007-09-21 @ 20:57:19
Postat av: Malin

Jag är här! Väntar på en kompis nu så vi ska dricka lite o så.. :) Vad gör dudå, vart de nån "hälso-kväll"?

2007-09-21 @ 21:23:29
Postat av: Nettan

Väntar med spänning på dina väggord!
Visst var det hon på fotona, mailade mams och hon bekräftade det... Liiite sugen e dom nog på att vara med, men dom är med i CC. Hur mycket kostar det att vara med i HF???
Hoppas du fick en skön "ta hand om dig själv kväll" i badet.
Jätte fina saker du hade köpt. Längtar såååå mycket till Ullared nu, vill SHOPPA!!!!!
Kramisar

2007-09-21 @ 22:59:56
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz7
Postat av: Malee/Britt-Marie

Undrar om inte Vimsadekor läser din blogg?! Fina grejer du köpt!
Längtar till Phuket om badrummet på Malee Garden... vi har inget badkar i vårat eget hus, men jag kan ju använda de andra så länge vi inte har några gäster :-) Åååh bada! Stundom (ofta) tycker jag det är skönare i badkar än i havet.

2007-09-22 @ 11:53:12
URL: http://gingmalee.resaithailand.se
Postat av: Kjellinskan

Kikade in på din sida via länk från Chrissie. Vi är med i samma bokläsningsklubb. :) Ser att du också har en ensam helg utan man. =) Själv missade jag helt att köpa må-bra grejor, det blev mest godis och mat.
Trevlig blogg du har! :)
Ha en skön helg!
PS. Jag gillar inte heller att åka buss, är lika nojig som du...DS.

2007-09-22 @ 12:09:52
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Carina

Vilken härlig shopping runda du varit på :)
Klart man ska passa på när man är solo.
Väggfacket borde vi också ha....varför samlas all post på hög så fort?
Glasburken med handtag har jag aldrig sett förut.
Oj, vad jag föll för den, lite udda saker är något som får i gång mig.

2007-09-22 @ 16:36:16
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Kul att shoppa loss då och då.. är själv inne i en sådan fas nu:-)
Plånboken blir tunnare och tunnare, men vad gör väl det om hundra år. Bussen åker jag så sällan nu för tiden.. tog buss ibland innan ner till min brossa några mil från här.. men det var när vi var på fest där.. nattbussen hem, men aldrig jag skulle göra det i dagens läge.. För mycket strul och fylle på de bussarna och som sagt allt kan hända oxså en själv.
Ha de gott o take care:-)

2007-09-22 @ 16:54:38
URL: http://kafferasten.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback