Elimamässan

I söndags kom vi hem från Jönköping där vi ju varit på Elmia mässan
sen i onsdags, såååå roligt vi har haft under dessa dagar vi varit där!
Träffat nya goa människor som inte varit med förr och gamla goingar
också såklart.
Lustigt egentligen, så gott som alla som kommer från
husvagnsforum och
är med på er träff kommer även på nästa och nästa och nästa.......
Så roligt har vi faktiskt på våra träffar oavsett hur många vi än är.
Tänk att man kan ha så skojigt tillsammans med människor som man
aldrig träffat innan mer än på nätet som vi  bloggare ju också gör!
Vem vet, kanske en bloggträff någon gång någonstanns?!!

Mässan då...här ser ni Europas högsta husvagn som är en Kabe......
image451

.......Europas längsta ser ni här, en Polar, den jag visade bilder innefrån
förra veckan! VIlken inredning alltså, men att dra runt så som vi gör med
våran nuvarande är nog inte att tänka på skulle jag tro, alldeles för stor!
image452

Vädret har varit växlande, ömsom vin ömsom vatten!
2 dagar har vi haft strålande solsken och 2 dagar har det regnat,
men jag har då iallafall lyckats bränna mig i ansiktet, något jag
inte lyckats med på hela sommaren ens!
Men vi har varit ute i stort sätt hela tiden, även fast det varit mindre fint.
Här sitter Stefan, Benny och Aron och "glassar" sig i solskenet!
image453

Även kvällar och en del av nätterna har vi varit ute trots att det nog varit
snudd på minusgrader.
Frusit nå´t fruktansvärt, till Ullaredsträffen blir det vinterkläder med,
termobyxor, dunjacka, mössa, långkalsonger, ja allt som man har vintertid.
image454
Vi är så många på träffarna så det går heller inte att tränga ihop sig inne
hos någon, denna gången var vi 35 vagnar, några som hade fått förhinder.
Inte nog med att det var kallt ute på nätterna, sista natten när jag gick in
för att krypa ner i varma goa sängen så tog gasolen slut!!!???
En sprillans ny P6:a slut sen i onsdags, trots att vi slagit av värmen på
dagarna just bara för att det skulle räcka.
Hur som helst så är det tydligen ugnen som slukar gasolen vilket vi
inte hade en aning om, men till nästa år tar vi 2 flaskor med oss för att
vara på den säkra sidan.
Så där inne låg vi i ca 10 grader och försökte sova, lätt?
Knappast, blev inte mycket sova den natten inte, skönt att gå ut sen på
morgonen och värma upp sig igen!
I går mådde jag pyton, kändes som hela huvudet var fullt med.....ja vad,
nå´t konstigt iallafall, febrig låg jag mest hela dagen och tittade på tv.
Nu har jag nyss varit ute i vagnen och städat av, tänk att det kan bli så skitigt
på bara några dygn, nyklippt gräs precis överallt hade vi.
Men nu är det rent och fräscht till nästa resa, när nu den blir, till helgen ska
Stefan till Tyskland med jobbet så kanske helgen därefter då!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad härligt det låter! Bodde i Småland under en period och var varje år på Elmia, när det var "lastbilsutställning"...

Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Måste vara hur kul som helst Carina att träffas så.. visst skulle det vara kul med en bloggträff.. men vi bor ju på så olika ställen här i vårt land:-)
Kramkram o ha en trevlig tid..

2007-09-18 @ 15:38:21
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Carina

Tack för sammanfattningen av resan, jag har ju efterlyst den.
Jag ser på dina bilder att det inte alls är så som Mats bror påstår att husvagnsemester är en täckmantel för att få dricka "dumdricka", ser endast
kaffemuggar på bilderna ;)

2007-09-18 @ 16:18:51
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Chrissie

Verkar som ni haft mysigt. Men 10 grader i vagnen lät inte lika kul...
Bloggträff tror jag hade varit jättekul! Skulle vara kul att se om man har fått rätt känsla för hur personer verkligen är.
Hoppas du mår bättre snart. Krya på dig.
Kram Chrissie

2007-09-18 @ 19:27:38
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Micke

Vi kan ha den träffen då Modo möter Brynäs ;)
Inte kul med 10 grader nä, men varför bara P6'or? P11 är väl vad man använder.. eller P19 :D

2007-09-19 @ 18:31:56
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback