tradera

Nu känner jag mig riktigt jäkla dum i huvudet vad det gäller tradera!
Valmöjligheterna är alldeles för många för mig, jag vill egentligen inte
ha några alternativ alls, svårt för en sån som jag som inte ens kan bestämma
vilken kvällstidning jag ska ha.
Hur gör ni med betalningen?
Själv kryssade jag i att det sker mot postförskott, tokigt eller?
Är det bättre att de får sätta in pengarna på bankkonto?
Om hur gör man då?
Frakten då, jag har kollat vad det kostar att skicka ett paket med posten och
det kostar 130:-, mycket tycker jag, hur gör ni?
Köparen betalar frakten har jag skrivit iallafall i mina annonser.
Just nu känns det bara virrigt men jag kanske upptäcker tjusningen med
detta jag också bara jag får räta ut alla frågetecken!

Lyssnar på radion, hockey igen

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja nog är det mycket att tänka på med att köpa och sälja på Tradera.
Min dotter hon affärar där och har bla. köpt en bärbar dator där.
Hon brukar betala in på deras bankkonto och man kan kolla in på deras andra affärer genom att gå in på deras bedömmnningar från andra köpare.

Postat av: Camilla

Öppna ett speciellt konto enbart för Tradera-affärer, det har jag gjort. Sedan är det bra om man väger varan innan man sätter ut den för auktion, så att de som köper vet hur mycket frakten blir (inte ett krav, men jag har fått för mig att det är lättare att sälja då). Om du skickar som brev tänk på att det tillkommer extra om brevet är tjockare än 2 cm. Frakten blir billigare som skrymmande brev än som paket.

Angående Esprit-jackan har jag fler bilder på min blogganteckning den 4 oktober. :) Den är såå fin tycker jag, du kommer att bli supernöjd.

Kram!

2007-10-30 @ 22:08:17
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Micke

Jag har noll koll.. knappt kikat på dessa sidor.

Tokigt du ska ha sånt strul med sidan min. Men kom att tänka på en sak nu, det är inte via det 3G-abb ni hade? Inte för jag tycker det ska göra nån skillnad.

2007-10-30 @ 22:51:09
URL: http://kludd.se
Postat av: Camilla

Carina: Jag brukar bara maila över ett mail med typ "Grattis, du vann min auktion på Tradera gällande ..... Slutpriset blev ... kr och frakt tillkommer med ... kronor. Vänligen betala in .... på mitt konto i Swedbank, .... (kontonr). Ha en fortsatt bra dag"
Du får reda på köparens adress och e-mail när auktionen är avslutad, både via mail och via Tradera-sidan "avslutade auktioner"
Lycka till! :) Det är KUL med Tradera, man blir fullkomligt beroende av att följa sina bud. Kram!

2007-10-31 @ 08:14:49
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mia

Posten har en broschyr med sina priser, skaffa den! Brev kan vara väldigt stora, så det mesta går att skicka som brev, i övrigt håller jag med ovanstående...*L*

2007-10-31 @ 18:15:21
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: leila

hej, jag har också fundrat på att sälja lite på tradera men inte vågat mig på det, jag får se hur det går för dig nu så kan du tipsa mig sen :) kramis leila

2007-11-05 @ 11:57:32
URL: http://ladyley.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback