Så har det hänt igen....

Ännu en misshandel som slutade med dödsfall.
En 16 åring som misshandlas med sparkar, slag med
batongliknande föremål så brutalt att han senare avlider.
Hans pappa stänger av respiratorn som håller honom vid liv,
finns inget hopp eftersom han är hjärndöd.
Angriparna, ett gäng killar på 16 år
Offren. ett gäng killar på 16 år
Vad är det som händer i vårt samhälle, varför är det så brutalt?
Varje gång såna här hemska misshandelsfall sker så tycker jag
att det känns jobbigt, min familj har ju varit med om just detta.
Jodå vi vet att livet går vidare men också att vägen dit är lång och svår,

Under helgen när vi varit borta så har jag varken sett tv, läst tidningar
eller använt Internet, skönt att vara avstängd från nyheter ibland.
Jag vet att vi är massor med människor som varit med om samma sak,
jag är också ganska säker på att fler än jag tycker att det känns tungt,
så jävla meningslöst allt detta våld som alltför ofta också är oprovocerat.
I slutändan när det gäller så här unga människor så är nog alla offer trots allt,
något alla får leva med för resten av livet, sorgligt och helt i onödan...........

                                               image519


Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med dig! Det är sorgligt!

/Kram

Postat av: Helen

Usch så hemskt för dig o din familj ja det våldet förstår man sig inte på! Ibland undrar man om de saknar hjärna helt!!
Massa kramar till dig Carina

2007-10-09 @ 18:52:22
URL: http://qristall.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback