Regina Lund

Pratat med mormor  i telefonoen idag.
Vad pratar man om med en 90-åring då?
Allt när det gäller min mormor iallafall.
Diskuterat Brynäs,varför de förlorat 7 matcher i rad som de nu gjort,
mormor är övertygad om att det är Boorken det är fel på :-)
Alla spelarna är ju sååå fina så nog kan de spela bättre än så här allt!
För att sen snabbt komma in på ämnet kändisfester!?
Händer att mormor ibland får brev och telefonsamtal med div injudningar
till olika kändisarrangemang trots att hon endast är "känd" i lilla Gävle.
Grejen är den att hon heter Regina Lund precis som en annan ex Gävlebo
men som ju är betydligt mer känd är min mormor.
Nu sist var det till någon premiär i Sthlm, egentligen skulle man ju ta en
inbjudan och prova på någon gång
 .......skulle ju vara spännande.
Den kändis som hon helst skulle vilja träffa irl var Lasse Berghagen?!
Samma som barnbarnsbarnet alltså, undrar vad den mannen har som drar
90-åringar lika väl som 20-åringar!
Sen kom vi in på lite mer allvarliga saker, fick frågan:
- När kommer du upp (Gävle) nästa gång?
- Antagligen blir det till jul, tror inte att det blir tidigare.
- Du har ju inte varit här sen förra julen!!!
- Jo, jag var ju i Gävle i somras men fick ju åka hem dagen efter eftersom
Stefans mamma dog.
- Varför var du inte och hälsade på mig då?
- Jo jag var ju det men bara en snabbis eftersom tanken var att jag
skulle hälsa på dig dagen efter igen men det blev ju inte som det var tänkt.
- Jaha, när kommer du nästa gång då?
- Till julen skulle jag tro :-)
- De är väl inte säkert att jag lever då inte :-(

Vad svarar man på det?
Jag svarade iallafall att jag tror att du levet tills du blir 100 år minst!
Mormor svarar lite nöjd, så du tror det?
Japp, det tror jag att du gör, inte lika nöjd som hon,  just det som
hon sa är ju samma sak som jag ofta tänker på, lever hon nästa gång....

        
           Lika som bär eller?  

Samtalet avslutades med att vi tippade hur det går för Brynäs ikväll.
Brynäs- Timrå 2-3 tippar jag
Brynäs- Timrå 4-2 tippar mormor
Nu återstår det att se om pessimisten (jag) får rätt eller den
obotlige hockeyoptimisten som hon ju trots allt är får rätt!

Bilden på den yngre Regina Lund är lånad från Aftonbladet.
                           


Kommentarer
Postat av: Carina

Den äldre upplagan är mycket ärtigare hon ;)
Du har bytt bakgrund ser jag, frächt.

Postat av: Malin

Är inge fel på Lasse BH inte :) he he

2007-10-16 @ 13:34:47
Postat av: Mia

Folkligheten, Carina! Han beter sig som en vanlig människa, där tror jag att hans "storhet" ligger.
Vet du vad? Du är sååå välkommen upp på loppisrunda!! *L*

2007-10-16 @ 15:23:34
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Åh, så mysigt! Jag önskar så att jag mina mor och farföräldrar skulle leva. Det enda jag minns av min farmor är hennes svala mjuka och sköna armar, mormor och morfar minns jag inte mycket av.

Tror TIMRÅ vinner!

/Kramen

2007-10-16 @ 16:28:43
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: Micke

Säger som Anna, Timrå vinner ;)

Kul ha en mormor prata med.. mina ,or-&farföräldrar är döda sedan länge även om mormor var den som fanns med längst.

Tycker hon ska nappa på nån kändisfest :)

Lasse är kult! *nynnar på Teddybjörnen*

Nu ska jag strax (om en timme) på Modo-HV71 som kan bli halvtufft!

2007-10-16 @ 16:57:55
URL: http://kludd.se
Postat av: Nettan

Ja du vännen, Lasse BH är ju bara BÄST!!! Jag har alla 4 mor/far föräldrar kvar i livet jag, och farfar fyller 85 år nu i november...Undrar just hur länge jag får ha dem kvar.Visserligen har jag inte så mycket kontakt med mina morföräldrar längre men det är en HELT annan historia....

Hockey???? Vad e de för nåt ;)

Kraaaaaaaaaaam

2007-10-16 @ 17:16:50
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz7
Postat av: Think Twice

Vad kul med en mormor som håller sig ajour med hockeyn, själv är jag dåligt insatt där men desstu bättre insatt i fotbollsvärlden:)
Så jag vet varken ut eller in vem man ska hålla tummarna för i hockeyn....;)
Tänker på den höga åldern din mormor har, min mamma är 88år och jag får
samma svar som du där...om jag lever så länge...inget roligt att svara på, fast man vet att den dagen kommer, så jag pushar på precis som du där det känns bäst så!
/Ha det gott Kramen

2007-10-16 @ 18:55:42
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Hoppas, hoppas att Brynäs vinner! :)
Vad roligt att ha en mormor som är så pigg som din! :) Min är 91 år och helt senil, hon har inte känt igen mig på flera år. :(
Vad fint du har grejat med lay-outen här inne!
Kram! Nu måste jag återgå till matchen. :)
HEJA BRYNÄS! :)

2007-10-16 @ 20:04:49
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Helen

vilken härlig mormor, så kul att du fått ha henne kvar så länge :) Min mormor dog när jag var 9, tyvärr.Så du har en lika pedantisk mamma som mig men det är så att min pappa oxå är en pedant hehe. varför tror du det blev en pudel jo just för att de inte fäller. Själv ville jag o brorsan ha en collie, kan du tänka dig vad den fäller. Men vår ille pudel var helt underbar :)
Ha de gott

2007-10-16 @ 20:29:45
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Cissi

Härligt att ha en mormor som är så pigg. Min mormor dog för längesedan, henne kommer jag inte ihåg tyvärr. Farmor kommer jag ihåg däremot och jag tyckte det var så härligt att prata med henne. Det kom mycket klokt ur den gumman. :o)
Kram på dig!

2007-10-16 @ 21:02:00
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Ja du Carina du har en piggelin till mormor du..
90 år.. min mormor var 89 då hon gick i genom en canceroperation i underlivet.. läkarna tyckte hon var så pigg för sin ålder så de gjorde den. Sedan levde hon två fina år till.. Pigg ända till ett par månader innan hon tog sitt pick och pack och drog till sitt Lyckoland. Ska tillägga att hon fick en tumör på hjärnan, vilken orsakade hennes bortgång.
Regina Lund, ja det där var lite roligt.
Ha de fint och duuuuu håll den där kontakten ofta med din lilla mormor och löftet att åka upp till Jul.. det där stärker henne, jag lovar:-)
Kramar till dig

2007-10-16 @ 21:52:44
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: leila

Hej, åhhh vad jag blir avis på dig som har din mormor. Skulle också vilja ha en :) Jag har läst ikapp lite här. Jag hoppas att det går bra när du ska på magnetrötgen. Förstår att du känner oro. ha det så bra nu , kramis leila

2007-10-17 @ 08:43:38
URL: http://ladyley.se
Postat av: Chrissie

Vilket sammanträffande, hade varit kul om hon gick på någon av de inbjudningar hon får ;-) Härligt med äldre personer som håller sig uppdaterade om vad som händer och som man kan prata om allt möjligt med. Tyvärr har jag inga mor- eller farföräldrar kvar i livet längre.
Kramar från Chrissie

2007-10-17 @ 09:56:57
URL: http://vardagssnack.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback